| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Pojkarová Kateřina, Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Podstata a smysl koučování.  Vymezení pojmu kouč a koučovaný, bariéry.             Model GROW, ADAPT. Otázky, hodnocení, sebehodnocení, zpětná vazba. Nástroje koučování - naslouchání, vizualizace, zaměření na řešení. Nástroje koučování  - reflektování komunikace, psycho-logický svět. Vymezení pojmů skupina a tým. Týmové role. Formování skupiny, skupinová dynamika. Riziková chování ve skupině. Řešení konflikty. Pilíře a cíle outdoorových kurzů. Formy a typy programů používaných na kurzech. Časová rezerva, shrnutí probrané látky. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Pozorování, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty se základním principem koučování a nástroji, které je možno v jeho rámci využít. Dále pak je předmět zaměřen skupiny a týmy, především na vývojové fáze skupiny, riziková chování, řešení konfliktů a v neposlední řadě na rozvoj týmové spolupráci. Po absolvování předmětu student rozumí koučování a ví, jak tento odlišný přístup při vedení lidí používat, zná jednotlivé modely koučování i nezbytné nástroje a je schopen koučovat sebe i druhé. Rozumí tomu, jak funguje tým, k čemu se hodí outdoorové kurzy rozvoje týmové spolupráce a ví, kdy je vhodné je použít.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Předpokládá se základní znalost personálního managementu a vztahů mezi lidmi. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozhovor, Systematické pozorování, Dotazník 
 Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně koučovat a vést tým. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Carnegie, D. Jak získávat přátele a působit na lidi. 
                
                    Covey, S.R. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 
                
                    Daňková. M. Koučování. Kdy, jak a proč. 
                
                    Pojkarová, Kateřina. Koučování a teambuilding : studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-606-6.
                
                    Rosenberg, M.B. Nenásilná komunikace. 2015. ISBN 978-80-247-5549-6.
                
                    Svatoš. Vladimír, Lebeda, Petr. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada, 2005. 
                
                    Whitmore, John. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha, 2002. 
                
                    Zahrádková, E. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 
                 
 
 |