Vyučující
|
-
Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do managementu. Základní funkce managementu. Charakteristika sektoru poštovních služeb. Regulace sektoru poštovních služeb. Cenová regulace sektoru poštovních služeb. Liberalizace sektoru poštovních služeb. Konkurence v sektoru poštovních služeb. Charakteristika univerzálníhoposkytovatele služeb v EU. Poptávka po poštovních službách. Kvalita poštovních služeb a její měření. Specifika českého poštovního sektoru. Budoucí vvývoj sektoru poštovních služeb.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Introduction to general management. Description of basic management functions (planning, organization etc.). Characteristic of postal services sector. Subject and price regulation of postal services sector. National regulatory authorities. Liberalization of postal services sector. Development of competition within the postal services sector. Demand for postal services. Quality of postal services and its measurement. Specifics of the Czech postal services sector. Future development of postal services sector.
The student should get knowledge of provided services of electronic communications, both through firm network and network of mobile operators, network of broadcasting and telecasting, cable TV, internet connection etc.
|
Předpoklady
|
Knowledge of basic problems in macroeconomics and microeconomics is assumed.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce
Závěrečná písemná práce.
|
Doporučená literatura
|
-
PLUNKETT, W.R.; ATTNER, R.F. Introduction to management. Boston, Massachusetts, 1986. ISBN 0-53457227-1.
-
SAMUELSON, P.A.; NORDHAUS, W.D. Economy. Prague: Publishing house Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0494-X.
-
Švadlenka, Libor. Management v poštovních službách. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-714-8.
|