Předmět: Management of Travel Bureaus

» Seznam fakult » DFJ » KDMML
Název předmětu Management of Travel Bureaus
Kód předmětu KDMML/MTBML
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Becková Helena, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Typologie cestovního ruchu. Trh cestovního ruchu. Význam cestovního ruchu a jeho postavení v národním hospodářství. Charakteristika cestovního ruchu v České republice a ve světě. Činnost cestovních kanceláří. Ubytovací a stravovací služby. Doprava a cestovní ruch. Průvodcovské služby. Význam památek v cestovním ruchu. Marketing v cestovním ruchu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vysvětlit posluchačům základní pojmy a seznámit je se současnou situací v cestovním ruchu se zaměřením na problematiku cestovních kanceláří.
Absolvováním předmětu získá student základní orientaci v oblasti cestovního ruchu, a to jak v obecné problematice, tak v problematice činnosti cestovních kanceláří. Rozumí základním pojmům běžně používaným v cestovním ruchu, má přehled o činnosti cestovních kanceláří i službách, které jsou součástí jejich produktů, vyzná se také v právní úpravě provozování cestovních kanceláří. Chápe význam cestovního ruchu pro hospodářství státu i rozvoj regionů.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti makroekonomie, ekonomiky, managementu, marketingu a práva.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Obhajoba vlastního projektu

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat, že se orientuje v problematice cestovního ruchu, že je schopen samostatně vytvářet turistické produkty a zamýšlet se nad možnostmi jejich využití pro rozvoj regionů. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Becková, H. Management of travel agencies: electronic study support. Pardubice, 2013.
  • Bhatia, A. K. The business of travel agency and tour operations management. New Delhi, 2012. ISBN 978-81-207-6921-2.
  • Page, S. L. Tourism Management. Oxford, 2011. ISBN 978-0-08-096932-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr