Vyučující
|
-
Lata Michael, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní důvody pro vznik a rozvoj vysokorychlostních železničních systémů pro přepravu osob. Dopravní studie optimální obslužnosti v přepravě osob na japonských ostrovech. Rozvoj vysokorychlostní dopravy v Japonsku. Důvody a postupný vývoj evropských vysokorychlostních systémů. Tendence vývoje hlavních parametrů vysokorychlostních vlaků. Stanovení oblastí výhodnosti použití jednotlivých dopravních systémů pro dopravu osob v závislosti na vzdálenosti. Důvody vývoje a provozního nasazení vlaků s naklápěcími skříněmi a fyzikální podstata koncepce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s nejnovějšími poznatky z problematiky vysokorychlostních vozidel; přednášená problematika tvoří jedno z východisek při zpracovávání disertačních prací posluchačů.
Po absolvování předmětu je student schopen řešit otázky v oblasti vzájemného vztahu vozidla a dopravní cesty
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Zaměření DP-SV: Zvládnout problematiku přenosu sil. Seznámit se s možnostmi modelování pneumatik. Zaměřit se na oblast související s tématem doktorské práce. Zaměření DP-KV: Zkouška z předmětu je písemná a ústní. Trvání a obsah je stanoven v souladu se Studijním a zkušebním řádem Univerzity Pardubice.
|
Doporučená literatura
|
-
HAUS, H. ICE Zug der Zukunft. Darmstadt: HESTRA-VERLAG, 1991.
-
KLAUS, H.; KRETZCHMAR, R. Magnetbahn Transrapid. Darmstadt: HESTRA-VERLAG, 1989.
-
SELLNER, K., JELEN, J. Svět rychlých kolejí. Praha: NADATUR, 1997.
|