| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Mlynařík Ladislav, Ing. Ph.D.
                
                    Sýkora Petr, Ing.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Trakční proudové soustavy DC a AC. Trakční soustava DC 3 kV (trakční transformátor, usměrňovač, schéma a ochrany, rozvaděč a jeho koncepce, rychlovypínač, rozvaděč 22 kV, vypínače střídavého proudu, poruchové stavy v trakční měnírně). Trakční soustava AC 25 kV, 50 Hz (trakční transformátor, filtračně-kompenzační zařízení, schéma a ochrany, rozvaděč AC, vakuový napáječový vypínač, poruchové stavy v trakční transformovně).  Trolejového vedení (sestavy DC, sestavy AC, sestavy MHD, ochrany trolejového vedení). Trakční soustava AC 15 kV, 16,7 Hz. Trakční soustava AC 2x 25 Kv.  Napájení zabezpečovacího zařízení a dalších netrakčních spotřeb. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je prohloubení znalostí studenta v silnoproudé oblasti, zejména: systematiku energetického napájení, charakter trakční spotřeby, trakční napájecí stanice, trakční vedení a jejich elektrické a tepelné parametry, specifické řešení napájecích systémů pro dráhy železniční, městské a speciální, konstrukční provedení pevných trakčních zařízení a základní projekční hlediska návrhu systému energetického napájení elektrické dráhy. Po absolvování předmětu je student schopen na základě prohloubených znalostí v oblasti silnoproudých zařízení v dopravě se orientovat v problematice návrhu systému energetického napájení elektrické dráhy.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Předpokládá se, že student má základní znalosti z oblasti elektrotechniky a elektroniky. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Písemná zkouška 
 Student se v průběhu semestru seznámí problematikou napájení elektrických drah, měl by být schopen porozumět: základním zákonitostem a specifikám v dané oblasti, jednotlivým tématickým částem předmětu a to na odpovídající úrovni.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Duchoň M., Ibl J., Křivánek J. Dráhové měnírny. NADAS Praha, 1960. 
                
                    Fejt J. Pevná trakční zařízení. NADAS Praha, 1966. 
                
                    Chochol B., Damborský D. Střídavé a stejnosměrné ochrany měníren. NADAS Praha, 1962. 
                
                    Němec J. Trolejová vedení železniční. NADAS Praha, 1961. 
                 
 
 |