| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Obecný úvod - počítač, algoritmus, programovací jazyk, vývojové prostředky 2. Konstrukce a struktura programu v jazyce C - definice proměnných, zákl. datové typy, konstanty, operátory, přiřazení, zápis programu 3. Konzolový vstup a výstup, typová konverze, řídící struktury, cykly 4. Funkce - definice a deklarace funkce, předávání parametrů hodnotou, oblast platnosti proměnných (stručně) 5. Pointery - význam, pointerová aritmetika, předávání parametrů odkazem 6. Pole - jednorozměrné, vícerozměrné 7. Správa paměti - dynamická alokace 8. Řetězce - práce s řetězci, funkce standardní knihovny pro práce s řetězci, pole řetězců 9. Struktury, výčtový typ 10. Soubory ? práce s textovými soubory 11. Preprocesor - makra, vkládání souborů, podmíněný překlad 12. Oblast platnosti identifikátorů (podrobněji) - paměťové třídy, typové modifikátory, projekt složený z více souborů 13. Vyhledávací a řadící algoritmy, časová složitost 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) 
                    
                
                    
                    Semestrální práce
                        - 40 hodin za semestr
                    Kontaktní výuka
                        - 16 hodin za semestr
                    Praktická výuka
                        - 16 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 16 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Jedná se o základní kurz programování v jazyku C.  Cílem předmětu je, aby byl student schopen: - číst a vytvářet programy v jazyku ANSI C s využitím standardních knihoven na platformě PC - používat pointery a dynamickou alokaci paměti - pracovat s (textovými) soubory - porozumět výhodám odděleného překladu, uměl vytvořit projekt složený z více souborů - znát výhody a nevýhody programovacího jazyka C Studenti se seznámí se syntaxí programovacího jazyka C. Naučí se vytvářet jednoduché konzolové aplikace v rozsahu náplně předmětu uvedeného v cílech a obsahu předmětu. Prohloubí si logické myšlení. Znalosti z tohoto předmětu využijí v dalších předmětech studia oboru ESD zaměřených na mikroprocesorou techniku.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Předpokládá se základní znalost algoritmizace. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Písemná zkouška, Posouzení zadané práce 
 Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka C.. České Budějovice: Kopp, 2004. ISBN 8072322206.
                
                    Milková E.  Algoritmy. Alfa, 2008. 
                
                    Rubeš J. Nebojte se programovat, Computer Media 2001. 
                
                    Šaloun P. Programovací jazyk C pro zelenáče, Nakladatelství Neocortex, 2. přepracované vydání, 2003. 
                 
 
 |