Předmět: Graphics Editors

» Seznam fakult » DFJ » KID
Název předmětu Graphics Editors
Kód předmětu KID/AXGEE
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Machalík Stanislav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do problematiky. Význam a využití vektorového a rastrového obrazu a jejich reprezentace. Vymezení základních pojmů. Základní principy práce v grafickém editoru. Kalibrace grafických vstupně-výstupních zařízení, profily a jejich správa. Metody snímání a pořizování obrazových dat. Problematika skenování. Práce s digitálním fotoaparátem. Základní fotografické techniky. Světlo a jeho vnímání. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Corel Draw. Vektorový grafický editor Corel Draw. Animace. Adobe Flash. Animace. Adobe Flash. 3D grafický editor Studio Max. 3D grafický editor Studio Max.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným SW vybavení pro práci s rastrovými a vektorovými obrázky. Studenti se seznámí s postupy a metodami, které se používají při pořizování grafických informací, jejích následné úpravě, archivaci, možnostmi publikace a tisku. Kromě práce se statickými obrázky je rovněž cílem představit základní postupy při zpracování animovaných obrázků.
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně pracovat v moderních grafických editorech. Student je schopen realizovat celý proces zpracování grafických obrazových dat, od jejich pořízení až po prezentaci. Student je schopen pracovat jak s rastrovými, tak i s vektorovými obrázky, umí vytvořit vektorovou flash animaci.
Předpoklady
Předpokládá se základní znalost operačního systému Microsoft Windows.

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce

Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení, minimálně 75% účast na cvičení a úspěšná prezentace semestrálních prací.
Doporučená literatura
  • Prezentace přednášek a materiály ke cvičení (Materials from Lectures and Seminars).
  • Příručky a manuály k aktuálním verzím programů: CorellDraw, Adobe Photoshop, Macromedia flash MX.
  • Bruce, F., Chris, M., Fred, B. Správa barev. Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6943-7.
  • Coburn, F. D. CorelDRAW X3 Unleashed. Unleashed Productions, 2006. ISBN 0-97-498011-0.
  • Faulkner, A. Adobe Photoshop CS2 - Oficiální výukový kurz. Praha, SoftPress, 2005.
  • Galer, M., Andrews, P. Adobe Photoshop CS2: Essential Skills (Photography Essential Skills). Focal Press, 2005. ISBN 0-240-52000-9.
  • Kadavý, D. CorelDraw 11. Uživatelská příručka.. Praha, Computer Press, 2005.
  • Kelby, Scott. Digitální fotografie ve Photoshopu CS. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0482-6.
  • Kristián, P. a kolektiv. Zoner Photo Studio 9 - archivace, správa, úpravy a publikování digitální fotografie. Brno : Zoner Press, 2006. ISBN 80-86815-45-5.
  • Kristián, P. Úpravy digitální fotografie v Zoner Photo Studio 9. Brno : Zoner Press, 2007. ISBN 978-80-86815-70-1.
  • Murray, J. D., Ryper, W. Encyklopedie grafických formátů II. Brno, Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-033-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr