Vyučující
|
-
Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Marketingový informační systém. Podstata a základní charakteristiky marketingového výzkumu, jeho význam pro manažerské rozhodnutí, proces marketingového výzkumu. Příprava marketingového výzkumu - okolnosti vedoucí k výzkumu, identifikace okruhů zkoumání, stanovení cílů výzkumu. Sestavení projektu výzkumu. Sběr sekundárních a primárních dat. Kvalitativní výzkum - individuální hloubkové interview, focus group. Kvantitativní výzkum - písemné dotazování. Kvantitativní výzkum - osobní dotazování pomocí tazatelské sítě (CAPI). Kvantitativní výzkum - telefonické dotazování (CATI) a internetové dotazování (CAWI). Pozorování, marketingový experiment. Zpracování dat - redakce, kódování, tabelace dat pomocí SW IBM SPSS Statistics, zpracování dat z kvalitativních výzkumů. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - analýza dat z kvalitativních výzkumů, statistická analýza kardinálních dat z kvantitativních výzkumů pomocí SW IBM SPSS Statistics. Statistická analýza kategorizovaných dat z kvantitativních výzkumů s využitím SW IBM SPSS Statistics. Prezentace výsledků MV. Typické studie marketingového výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat znalosti a dovednosti v oblasti přípravy a realizace marketingových výzkumů různými metodami kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat cíle výzkumu, zpracovat projekt výzkumu a připravit a realizovat marketingové výzkumy různými metodami marketingového výzkumu.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 7 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
|
Doporučená literatura
|
-
Foret M., Stávková J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Grada Publishing, Praha, 2003.
-
Kozel R., Mynářová L., Svobodová H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada Publishing, Praha, 2011.
-
Lošťáková H. Případové studie k předmětu "Marketingový výzkum". Univerzita Pardubice, 2013 (každý rok inovovány).
-
Lošťáková H. Soubor power pointových prezentací k předmětu "Marketingový výzkum ", Univerzita Pardubice, 2012.
-
Richterová K. a kol. Úvod do výskumu trhu. Sprint, Bratislava, 2013.
-
Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Professional Publishing, Praha, 2011.
|