| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Držková Markéta, Ing. Ph.D.
                
                    Panák Ondrej, Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Techniky komprese multimediálních dat a principy jejich ukládání. Základy multimediální komunikace, standardy a služby. Multimediální aplikace. 3D grafika: matematický popis 3D objektů, modelování těles, vizualizace 3D modelů. Zpracování zvuku a videa (Adobe Premiere): audio a video soubory, import a zpracování, scénář, časová osa, efekty, titulky, export. 3D modelování a animace (Autodesk 3ds max): nastavení prostředí, modelování, materiály, osvětlení, práce s kamerou, animace, renderování. Integrace médií do výsledné elektronické publikace (Adobe Flash): panely, 2D grafika, masky, import, animace, základní interaktivita, výstupní formáty. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik dovedností, Grafické a výtvarné činnosti 
                    
                
                    
                    Semestrální práce
                        - 48 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 36 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 6 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o multimediálních technologiích a aplikacích používaných v praxi a naučit studenty pracovat se zvukem, videem i 3D grafikou a následně integrovat všechny multimediální prvky do elektronické publikace. Předmět vysvětluje běžné formáty audio a video souborů a způsoby jejich importu, konverze, střihu a editace v dostupných aplikacích. Dále jsou představeny různé přístupy a prostředky pro vytváření 3D modelů, statických prostorových obrazů a animací a vytvoření elektronických publikací s využitím různých typů multimediálních souborů. Po absolvování předmětu student dokáže pracovat s aplikacemi Adobe Premiere, Autodesk 3ds max a Adobe Flash a umí navrhnout a zpracovat multimediální elektronické publikace.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Znalosti z předmětů Předtisková příprava I a II a Typografie. Vhodná je alespoň základní znalost anglického jazyka a schopnost aktivní práce s výpočetní technikou. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta 
 Předmět je hodnocen na základě zpracování a prezentace projektu prokazujícího schopnost navrhnout multimediální publikaci s vhodnou strukturou a funkčností, pracovat se zvukem, videem i 3D grafikou a integrovat všechny multimediální prvky do odpovídající elektronické publikace.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Adobe Premiere 6.0 Oficiální výukový kurz. SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-26-7.
                
                    Macromedia Director 8.5 Shockwave Studio. Macromedia, 2001. 
                
                    Beránek P. Digitální video v praxi. Unis Publishing, 2001. 
                
                    Borko F., Milenkovitc M. A Guided Tour of Multimedia Systems and Aplications. IEEE Computer Society Press, 1995. ISBN 0-8186-7054-1.
                
                    Bourek J. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, 2002. 
                
                    Dehaan J. Flash MX 2004. Oficiální výukový kurz. Macromedia Press, 2004. ISBN 0-321-21342-4.
                
                    Dixon D. Adobe Premiere 6. Mobil Media, 2002. 
                
                    Chismar, John P. Kurz animace v 3ds max 4. Praha: SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-23-2.
                
                    Prof. RNDr. Marie Kaplanová, CSc. a kolektiv. Moderní polygrafie. 2010. ISBN 978-80-254-4230-2.
                
                    Ullmann F. Pět dnů s Premierou. DUsoft computers, 1999. 
                 
 
 |