Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Význam a obsah podnikové informatiky. Principy podnikové informatiky. Strategické řízení podnikových informací. Informace a manažerské rozhodování. Informační systémy a jejich aplikace. Modelování, simulace, optimalizace, příklad nástrojů ARIS platformy. ERP systémy - plánování podnikových zdrojů. ARIS platforma - modelování a optimalizace podnikových procesů. e-business - elektronické podnikání a mobilní podnikání , příklad nástrojů ARIS platformy. CRM systémy - řízení vztahů se zákazníky, příklad nástrojů ARIS platformy. ECM systémy - řízení podnikového obsahu, příklad nástrojů ARIS platformy. Komplexní řešení IS v rámci komunikační a informační infrastruktury podniku - zásady a postupy při jejich budování, návrhy, implementace, optimalizace a bezpečnost, příklad nástrojů ARIS platformy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou podnikové informatiky, s vývojem a hlavními charakteristikami. Studenti by se měli seznámit s hlavními funkcemi a procesy podnikové informatiky v kontextu celé komunikační a informační infrastruktury podniku. Demonstrovat základní funkce v návaznosti na hlavní funkce podniku od nasazení jednotlivého PC k integrovanému IS podniku.
Student získá důležité znalosti v oblasti konkrétního využívání informačních a komunikačních technologií v manažerské praxi. Současně získá praktické dovednosti z oblasti systémové integrace podnikových aplikací a v oblasti řízení procesů, konkrétně z platformy ARIS.
|
Předpoklady
|
Student by měl být orientován v oblasti základních technologií využívaných v rámci informační a komunikační infrastruktury firmy. Současně by měl mít základní znalosti managementu firmy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Udělení zápočtu je podmíněno vypracováním a klasifikací dílčích semestrálních prací na zadané téma a 75 % docházkou. Zkouška proběhne formou písemného testu a závěrečné rozpravy nad vybraným problémem. Výsledná klasifikace je tvořena výsledky semestrálních prací, výsledkem testu a z hodnocení závěrečné rozpravy (žádná část nesmí být hodnocena "neprospěl/a").
|
Doporučená literatura
|
-
BASL, J. Podnikové informační systémy, ISBN 80-2470-214-2. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-2470-214-2.
-
DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky - Procesy, pracovníci, technologie, ISBN 80-247-0401-3. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
-
Gála, L., Pour, J., Toman, P. Podniková informatika. null. Grada, 2006. ISBN null.
-
Pour, J. a kol. Informační systémy a elektronické podnikání. VŠE, 2004.
-
Řepa, V. Podnikové procesy. Grada, 2006.
-
Sodomka, P. Informační systémy v podnikové praxi. Praha: Computer press, 2006.
|