Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do multimédií (základní pojmy, historický kontext, základní komponenty, programové vybavení, oblasti využití MM produktů). Technologie a prostředky (MM počítač, komunikační sítě pro multimédia, programové prostředky). Zpracování videa (digitalizace videa, standardy videa, úvod do komprese videa, formáty videosouborů, QuickTime, editace videa). Zpracování animací (animace typu sprite, key-frame animace, 3-D animace). Zpracování zvuku (digitalizace zvuku, komprese zvuku, formáty zvukových souborů, kombinace zvuku a obrazu). Integrace médií do multimediálního produktu (hypertext, hypermédia, synchronizovaná multimédia). Interaktivita v multimédiích (řízení událost-akce, chování MM objektů, skriptovací jazyky, timeline skripty). Multimédia a komunikační sítě (komunikační sítě a protokoly, síťové a transportní protokoly, multicasting, aplikační MM protokoly).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností, Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy zpracování základních komponent multimedií a jejich integrováním do výsledné multimediální aplikace. V praktické části je cílem seznámit studenty s autorskými systémy používanými v této oblasti.
Ovládání základních funkcí grafických editorů a MM autorských systémů. Schopnost vytvářet a prezentovat MM aplikace.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se absolvování předmětů z oblasti vektorové a rastrové grafiky, a z oblasti zpracování textové a hypertextové informace (Grafické editory, Návrh a tvorba www stránek).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce
Podmínky zápočtu: Docházka na cvičení a vypracování závěrečné MM prezentace. Podmínky zkoušky: Zkouška se skládá z prezentační a ústní části. Podmínkou přístupu ke zkoušce je zápočet ze cvičení. V prezentační části předloží student k posouzení MM prezentaci. Při ústní části zkoušky dostane student 2 otázky ze zveřejněného seznamu otázek ke zkoušce. Zkoušející hodnotí známkou kvalitu předložené práce a základní znalosti principů zpracování MM aplikací.
|
Doporučená literatura
|
-
Furht, Borko. A Guided tour of multimedia systems and applications. Los Alamitos: IEEE Computer Society Press, 1995. ISBN 0-8186-7054-1.
-
Chapman, Nigel. Digital media tools. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-470-01227-7.
-
Chapman, Nigel. Digital multimedia. Chichester: John Wiley & Sons, 2000. ISBN 0-471-98386-1.
|