Vyučující
|
-
Macháček Miloslav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Postavení internetu v rámci ICT, rozvoj a trendy. Uživatelé - segmentace trhu. Internet - významný zdroj informací. Bezpečnost na internetu - hrozby a účinná ochrana. Internet - elektronická komunikace. Intranet v řízení společnosti. Marketing online, e-shop, e-business - B2C, B2B ... E-learning, e-banking. SW produkty, open source, freeware SW a platformy pro e-commerce používání. E-government. Internet a konkurenceschopnost podniku. Metoda FMEA (Failure Mode and Effect Analysis). Strategie a management. Finanční analýza. Altmanova analýza. Podnikatelský plán. Procesní modelování v rámci návrhu informačního systému. Metodiky, modely a standardy modelování procesů. Modelování specifických obchodních procesů a vytváření BPMN modelů. Modelování s využitím ARIS softwarových nástrojů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty s hlavními zásadami a postupy komerčního využití internetu pro posílení konkurenceschopnosti firmy. Předmět je zaměřen na využití ICT pro firemní komunikaci, elektronické obchodování, elektronický marketing a využívání ostatních elektronických aplikací pro fungování firmy. Studenti se seznámí s modelováním firemních procesů a procesů při návrhu podnikatelského záměru a informačního systému firmy.
Student získá praktické znalosti, dovednosti práce v týmu, dovednosti z oblasti využívání internetu v podnikání, zejména pak z oblasti e-commerce.
|
Předpoklady
|
Student by měl mít základní přehled v oblasti managementu a marketingu firmy. Notebook s OS Windows.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor díla tvůrčího charakteru
Aktivní povinná účast na přednáškách a cvičeních, kde budou procvičovány a plněny zadané úkoly a požadavky. Úspěšné dokončení všech zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
ARIS Community.
-
BPM Portál.
-
Blažková, Martina. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
-
Hlavenka,J. Dělějte byznys na Internetu, Computer Press. Praha, 2000.
-
KAPOUN. Marketing a marketingové komunikace. Ostrava, 2008. ISBN 978-807-3685-669.
-
Nondek,L.,Řenčová,L. Internet a jeho komerční využití, Grada Publishing. Praha, 2000.
-
Řepa, Václav. Podnikové procesy : procesní řízení a modelování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2252-8.
-
Stuchlík,P.,Dvořáček M. Reklama na Internetu, Grada Publishing. Praha, 2002.
-
Tondr,L. Podnikáme s Internetem, Computer Press. Praha, 2002.
|