Předmět: Business on Internet

» Seznam fakult » FEI » KIT
Název předmětu Business on Internet
Kód předmětu KIT/ZPNIN
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Macháček Miloslav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Basics of business on the Internet. E-business and E-commerce. Elements of a business plan. How to write a business plan and sample of the business plan. Marketing on the Internet. Failure Mode and Effects Analysis. Custom design of BPMN diagram and business process diagram. Organizational chart. Strategic analysis. Use of SWOT, SLEPT, SMART, Model 7S and BCG matrix. Basic financial indicators and Altman Z-score. Creating e-shop using PrestaShop. Basics of working in teams. Belbin team roles. Information security in organization. Information Security Management System (ISMS). Modeling of specific business processes and creating of BPMN models. Modeling with using of ARIS software tools.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
The course is only for ERASMUS students. The aim of the course is to get students acquainted with creation of the business plan and with trends in areas business on internet using current information.
Students are going to gain deeper knowledge of business on the internet, how to write a business plan, how to design BPMN diagram and business process diagram, how to use strategic analysis and the basics of working in teams.
Předpoklady
Basic knowledge of work with PC (Windows 7, 8, 10 or Linux OS). Notebook with Windows.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor díla tvůrčího charakteru

Active mandatory attendance of seminars where selected topics will be practiced and also fulfilling of certain specified requirements.
Doporučená literatura
  • ARIS Community.
  • BPM Portál.
  • Blažková, Martina. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
  • Hlavenka,J. Dělějte byznys na Internetu, Computer Press. Praha, 2000.
  • KAPOUN. Marketing a marketingové komunikace. Ostrava, 2008. ISBN 978-807-3685-669.
  • Nondek,L.,Řenčová,L. Internet a jeho komerční využití, Grada Publishing. Praha, 2000.
  • Řepa, Václav. Podnikové procesy : procesní řízení a modelování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2252-8.
  • Stuchlík,P.,Dvořáček M. Reklama na Internetu, Grada Publishing. Praha, 2002.
  • Tondr,L. Podnikáme s Internetem, Computer Press. Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr