Vyučující
|
-
Černohorská Liběna, doc. Ing. Ph.D.
-
Volejníková Jolana, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Chování spotřebitele. Poptávka. Výroba. Náklady firmy. Příjmy firmy a zisk. Monopol. Oligopol. Monopolistická konkurence. Moderní teorie firmy. Trh výrobních faktorů. Tržní selhání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je na kvalitativně vyšší úrovni a za použití matematického aparátu rozšířit a prohloubit teoretické znalosti o chování domácností a firem na trhu dokonalé, ale především nedokonalé konkurence.
Student bude schopen pochopit filozofii obecné ekonomie a aplikovat znalosti na reálné ekonomické problémy.
|
Předpoklady
|
Student by měl mít znalosti týkající se: - tržní nabídky a poptávky - dokonalé konkurence - nedokonalé konkurence.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonu studenta
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na seminářích a úspěšného vypracování písemného testu. Zkouška bude písemná, resp. ústní s písemnou přípravou.
|
Doporučená literatura
|
-
PARKIN, M., POWEL, M., MATTHEWS, K. Economics. Harlow: Addison-Wesley, 2005.
|