Vyučující
|
-
Svoboda Ondřej, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod a pojmy Chráněná aktiva a hrozby Ochrana společnosti Integrovaný záchranný systém Krizové řízení Ekonomická opatření pro ochranu společnosti Vnější bezpečnost Vnitřní bezpečnost Rizika podnikání Analýza rizika a prevence
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 19 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 27 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 38 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 36 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení se základy obecné problematiky hrozeb, rizik, krizí a prevence. Výklad vychází z bezpečnostní politiky, navazuje výkladem ochrany obyvatelstva a stručně pojednává o krizích podniků a institucí. Mimo obecného výkladu, uvedení koaličních přístupů a přístupů některých zemí je zásadní pozornost věnována konkrétnímu řešení v České republice. V další části jsou probrány legislativní souvislosti krizové materie, zejména tzv. krizové zákony a funkce veřejné správy. Krize podniků a institucí je probírána v členění na mimořádné události a krize aktivit.
Studenti si osvojí základní znalosti v managementu rizik, mimořádných událostí a krizí. Bude seznámen s prostředím krizového řízení v rámci veřejné správy ČR. Získá základní znalosti v oblasti řízení rizik podnikání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Rozhovor
Podmínky získání zápočtu: alespoň 75 % docházka, splnění všech zadaných úkolů, akceptování semestrální práce. Zkouška proběhne písemnou a ústní formou.
|
Doporučená literatura
|
-
ČAPEK J. et al. Selected aspects of the population safety and protection. Pardubice, 2010.
-
DRENNAN, L. T., MCCONNELL, A. A. Risk and crisis management in the public sector. Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-37814-7.
-
Tiwari, A. The Capacity Crisis in Disaster Risk Management: Why disaster management capacity remains low in developing countries and what can be done. Springer International Publishing, 2015.
|