Lecturer(s)
|
-
Macková Marie, doc. PhDr. PhD.
|
Course content
|
Characteristic of bachelor thesis as a scientific text. A timetable for formation of bachelor thesis. The structure of the thesis and its variants. Aim of the work and the methods to achieve it. Sources of expert information and working with them. Standard of bibliographic references and its interpretation. Introduction of bachelor thesis and its variants. The concept of theoretical part of bachelor thesis. The empirical part of bachelor thesis in the field of study. Presentation of own topics of bachelor thesis.
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified, Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Methods of individual activities
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to provide the students the basic support for the elaboration of bachelor thesis, especially in the field of scientific methodology, solution activity of scientific literature and in the fulfilment of formal and content requirements imposed on the formal arrangement of bachelor thesis.
Student is familiar with the basic work with professional literature and in the requirements for the processing of scientific work in the range of bachelor thesis.
|
Prerequisites
|
unspecified
KPZ/P2PIS
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
The fulfilment of compulsory 80 % active attendance at seminars. Presentation and submission of essay.
|
Recommended literature
|
-
ČSN ISO 2145 - Dokumentace - Číslování oddílů a pododdílů psaných dokumentů.
-
ČSN ISO 690 (01 0197) - Bibliografické citace.
-
ČSN ISO 7144 - Dokumentace - Formální úprava disertací a podobných dokumentů.
-
Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce FZS Univerzity Pardubice.
-
Směrnice č. 3/2013 - Vypracování bakalářské, diplomové práce studentů FZS.
-
Směrnice Univerzity Pardubice č. 9/2012 - Pravidla pro zveřejňování závěrečných prací a jejich základní jednotnou formální úpravu.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
JANÍKOVÁ, M.; VLČKOVÁ, K. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2009.
-
ZBÍRAL, R. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. 1. vyd. Praha: Linde, 2009.
|