Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Filozofie zdraví, historická hlediska prevence. Filozofie primární zdravotní péče. Systém zdravotní péče. Filozofie komunitní péče. Komunita jako klient. Komunitní péče v porodní asistenci. Komunitní péče o rodinu. Komunitní péče o děti. Komunitní péče o ženu. Komunitní péče u kulturně odlišných skupin. Etika a normy v komunitní péči v porodní asistenci. Péče porodní asistentky v komunitní péči o těhotnou ženu. Prekoncepční péče. Podíl porodní asistentky na prenatální péči a diagnostice v jednotlivých trimestrech. Edukační činnost porodní asistentky v prenatální péči. Edukační činnost porodní asistentky v šestinedělí. Metodika kurzu psychoprofylaktické přípravy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základními pojmy primární a komunitní péče v porodní asistenci.
Studující pochopí význam a důležitost poskytování primární a komunitní péče a bude schopen aplikovat teoretické poznatky při realizaci péče v porodní asistenci na komunitní úrovni.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
HANZLÍKOVÁ, A. Komunitní ošetřovatelství. 1. vyd. Martin: Osvěta, 2007.
-
JAROŠOVÁ, D. Úvod do komunitního ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007.
-
KRÁTKÁ, A. Ošetřovatelství v komunitní péči. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2008.
-
MARKOVÁ, M. Komunitní ošetřovatelství pro porodní asistentky. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2010.
-
SIKOROVÁ, L. Dětská sestra v primární a komunitní péči. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
|