Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Význam terminologie, výslovnost, přízvuk. I. deklinace, latinská a řecká substantiva, předložky. II. deklinace, latinská a řecká maskulina a neutra. latinská adjektiva I. a II. deklinace. III. deklinace, substantiva. Adjektiva III. deklinace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základy odborné terminologie latinské, řeckolatinské i řecké, zvyšuje jistotu při výuce odborných předmětů a napomáhá pochopení odborného zdravotnického latinského jazykového projevu.
Studující získá základní orientaci v odborné terminologii, dovede s její pomocí pochopit a interpretovat diagnostické údaje. Je schopen terminologii sám tvořivě užít při pracovních úkonech.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
- povinná 80% účast na cvičeních a seminářích - splnění ústní zkoušky
|
Doporučená literatura
|
-
KÁBRT, J. Jazyk latinský. Praha: Leda, 2000.
-
KÁBRT, J. Lexicon medicum. Praha: Galen, 2004.
-
SEINEROVÁ, V. Úvod do latinské terminologie. Pardubice: Univerzita Pardubice, doplněné vydání, 2015.
|