Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Historie a současné směry psychoterapie. Charkatiristika a cíle psychoterapie. Zásady a cíle aplikace terapeutických metod. Psychoterapeutické metody - přehled, základní charakteristika a využití. Sebezkušenostní terapeutický výcvik.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšíření učiva psychologie, etiky a komunikace. Je zaměřen především na nácvik a využití některých psychoterapeutických technik v práci porodní asistentky.
|
Předpoklady
|
Student zná a umí používat ve své práci některé základní psychoterapeutické techniky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění písemného nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu. Splnění povinné 50% účasti na cvičeních, seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
COREY, C., SCHNEIDER COREY, M., CALLANAN, P. , RUSSELL, J. M. Techniky a přístupy ve skupinové psychoterapii. 1. vyd. Praha : Portál, 248 s., 2006.
-
KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. 5. vyd. Praha : Portál, 384 s., 2006.
-
TIMUĽÁK, L. Základy vedení psychoterapeutického rozhovoru.. 1. vyd. Praha : Portál, 184 s., 2006.
|