Vyučující
|
-
Procházková Romana, Mgr.
-
Faltová Barbora, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogika jako vědní disciplína. Vývoj pedagogických principů. Edukační realita: základní pojmy a vztahy. Edukační procesy, učení. Subjekt edukace, profese edukátora Edukační prostředí. Základy didaktiky. Aktivizační didaktické metody. Sestra v roli edukátora. Typy edukace. Základní předpoklady edukace. Edukační anamnéza. Metoda edukačního plánu - cíl, obsah, vědomosti, pomůcky. Organizace edukační lekce, edukační program. Model EUR. Evaluace edukace, kriteria pro hodnocení edukátora a edukovaného. Alternativní vyučovací metody používané při edukaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podat studentům informace z oblasti výchovy a vzdělávání člověka a seznámit je se zásadami přípravy bakalářské práce.
Student bude schopen aplikovat osvojené vědomosti a dovednosti při edukaci ve zdravotnickém zařízení a zvládne prezentaci krátkého odborného sdělení v písemné i ústní formě.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Splnění písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Grecmanová, Helena. Obecná pedagogika I.. Olomouc: Hanex, 1996. ISBN 80-85783-20-7.
-
Juřeníková, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
Kalhous, Zdeněk. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
-
Magurová, Dagmar. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.
-
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
-
Taliánová, Magda. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-389-8.
|