Vyučující
|
-
Čermák Zdeněk, PhDr.
-
Michková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Odborná praxe se supervizí probíhá v zařízeních sociálních služeb např. v domovech pro seniory, denních stacionářích, u poskytovatelů sociální služby raná péče, osobní asistence, v azylových domech, odlehčovacích službách, integračních centrech pro cizince, v sociálních službách pro osoby s psychickým onemocněním, ?) v rozsahu 30 hod/týden. Studující plní stanovené výkony, činnosti a případové studie obsažené v "Záznamníku činností, úkonů a jiných odborných aktivit zdravotně-sociálního pracovníka". Při více než třítýdenní omluvené nepřítomnosti je nutné nahradit praxi v rámci hlavních prázdnin nebo zkouškového období. Při nepřítomnosti 5 týdnů musí studující požádat o opakování ročníku nebo o povolení výjimky garanta studia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem odborné praxe je rozvíjet profesionální kompetence studujících, jejich schopnosti reflexe a kritického myšlení, podněcovat k dalšímu vzdělávání, a to prostřednictvím cílů učení a aktivit v rámci odborné praxe. Dále je cílem získat praktické dovednosti a konfrontovat teoretické představy o zdravotně sociální práci s jejich praktickou realizací. Cílem supervize praxe je provést, podpořit i kontrolovat studujícího v průběhu odborné praxe na pracovišti. Supervize směřuje k rozvoji kultury etiky zdravotně sociální práce, k rozvoji dovedností a k rozvoji schopnosti pracovat v týmové spolupráci, dovedností reflexe a sebereflexe.
Studující má zkušenosti se sociálními vztahy a způsoby práce v organizacích sociálních služeb pod odborným vedením pověřeného pracovníka organizace. Rozvíjí své profesionální kompetence, schopnost reflexe a kritického myšlení, umí konfrontovat teoretické znalosti o zdravotně sociální práci s praxí. Studující využívá supervize jako nedílnou součást odborné praxe. Pod supervizí dokáže řešit takové otázky, které mu pomohou zpracovat nejrůznější situace v průběhu praxe, integrovat zkušenosti a poznatky. U zařízení poskytujících sociální služby je týdenní hodinová dotace stanovena na 30 hodin týdně z důvodu požadavků praxe na pouze 6 hodinovou pracovní dobu studujících.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KPZ/P1MS1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Splnění povinné 100% účasti. Splnění stanovených výkonů, činností a případových studií obsažených v "Záznamníku činností, úkonů a jiných odborných aktivit zdravotně-sociálního pracovníka".
|
Doporučená literatura
|
-
Záznamník činností, úkonů a jiných odborných aktivit zdravotně - sociálního pracovníka.
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
-
JANEBOVÁ, R. Posuzování životní situace v sociální práci: sborník z konference V. Hradecké dny sociální práce, Hradec Králové 2008. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-807-0414-194.
-
Levická, J. Kazuistický seminár zo sociálnej práce. Trnava: Slovak Akademic Press, 2004.
|