Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Information part: Introduction, overview, and basic principles. Information sources. Scientific papers, types, writing of papers, citations, summary, editing. Oral presentation, planning, preparation, techniques, tools and course. Poster. Nonverbal communication. Practical part: Registration, individual oral and poster presentation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (reading, lecture, briefing), Skills training, Stimulating activities (simulation, games, drama)
|
Learning outcomes
|
How to prepare oral and poster communication and how to present it to the scientific community.
|
Prerequisites
|
none
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance assessment
Registration, summary of oral presentation, individual oral (10 min) and poster presentation.
|
Recommended literature
|
-
DOHALSKÁ M., HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ J., PAŘÍZEK V., ŠPALEK V., VYMĚTAL J. Mluvím, mluvíš, mluvíme.. Horizont, Praha 1985., 1985.
-
GOLEMAN, D. Práce s emoční inteligencí (Jak odstartovat úspěšnou kariéru).. Columbus, Praha, 2000.
-
Hubáček, J. Jak mluvit a přednášet. Profil, Ostrava 1983.. Profil, Ostrava, 1983.
-
MANDEL, S. Jak úspěšně vystupovat.. Linde, Praha, 1993.
-
Šalda, J. Od rukopisu ke knize. SNTL Praha, 1983.
-
Thiel E.:. Mluvíme tělem.. Knižní klub, Praha, 1997.
-
Vymětal E., Váchová M. Úvod do studia odborné literatury. Orac Praha, 2000.
-
Vymětal, Jan. Odborná literatura a informace v chemii. Praha: Orac, 2001. ISBN 80-86199-33-9.
|