Vyučující
|
-
Novotný Jiří, doc. akad. sochař
|
Obsah předmětu
|
1. - 7. blok V rámci předmětu je při výkladech a exkurzích demonstrován vývoj metod oboru památkové péče v posledním století zejména z praktické stránky. Při přednáškách jsou prezentovány charakteristické rysy konzervační, puristické a analytické metody. Během exkurzí a prohlídek jsou demonstrovány charakteristické příklady významných realizací, jako jsou práce realizované v Lapidáriu Národního muzea, v domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí, v kapli Sv. Erharda a Uršuly na Chebském hradě a v Přemyslovském paláci v Olomouci apod. Příklady jsou analyzovány z hlediska dobového zadání, technických a technologických daností v čase realizace, koordinace a návaznost aktivit a průmětu těchto skutečností do koncepce a metody prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je přiblížit studentům vědomí souvislostí vývoje oboru, po stránce metodologických, technologických a technických postupů v oboru restaurování památek.
Student získá znalosti o vývoji metodologie památkové péče v oblasti restaurování a dokáže tyto znalosti použít při vyhodnocení starších restaurátorských postupů, potřebné pro stanovení recentního restaurátorského zásahu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zkouška ústní formou prověří znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořák, M. Katechismus památkové péče. Praha, 2004.
-
Hlobil I. Na základech konzervativní teorie česk památkové péče. NPÚ, 2010.
-
Jokilehto J. A History of Architectural Conservation. 1986.
-
RIEGEL, A. (1858 - 1905). Moderní památková péče. Praha: NPÚ, 2003..
-
SYROVÝ, B. Architektura: Svědectví dob. Přehled vývoje stavitelství a architektury. Praha: SNTL, 1987.
-
Togner M. Československá restaurátorská škola, poznámky k pojmu a současné praxi. In: Památky a příroda, 15. 1990.
|