Význam lidského úsudku a dat pro rozhodování a potřeby vědecké práce. Data a vědecký výzkum. Heuristika a zkreslení při rozhodování. Jak kvalitní je lidský úsudek? Využití statistických metod a úsudku při prognózování. Zkreslení při odhadu pravděpodobnosti. Rozhodování za nejistoty. Pravděpodobnostní a statistické myšlení při kauzálním modelování. Pravděpodobnostní a statistické myšlení při analýze statistické kauzality. Mechanické použití statistiky a chybné závěry při statistických analýz. Mechanické používání statistických testů. Kvazi-inferenční statistika. Statistická kauzalita a zdánlivé zákonitosti vztahů. Objektivita, subjektivita a pravděpodobnost. Statistická korelace a fyzikální kauzalita. Využití kvantitativního a kvalitativního marketingového výzkumu Kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum. Postup marketingového výzkumu. Sběr dat. Explorační a konfirmační typy výzkumu. Deskriptivní a kauzální výzkum. Provádění výběru a analýza dat. Specifická témata a aplikace. Návrh dotazníku. Vícerozměrné statistické metody. Studijní cíle, vliv počítačové revoluce, základní koncepty vícerozměrné analýzy. Analýza kategoriálních dat. Klasifikace vícerozměrných technik. Strukturovaný přístup k vícerozměrnému modelování, vícerozměrná regresní analýza. Diskriminační analýza, vícerozměrná analýza rozptylu, kanonická korelační analýza, faktorová analýza, shluková analýza, vícerozměrné škálování, vícerozměrné preference.
|
-
Aaker, D. A. - Day,G.S. Marketing Research. New York, J. Wiley, 1990.
-
Anděl, J. Statistické metody.. Praha, Matfyzpress, 1998.
-
Armstrong, J. S. Principles of Forecasting: A Handbook for Researchers and Practitioners.. Kluwer Academic Publishers, Boston, 2003.
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost.. Karolinum Praha, 2002.
-
Foret, M. - Stávková, J. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky.. Grada, Praha, 2003.
-
Goodwin, P. - Wright, G. Decision Analysis for Management Judgment.. New York, Wiley, 1998.
-
Hebák, P. a kol. Vícerozměrné statistické metody (3).. Informatorium, Praha, 2005.
-
Hebák, P. - Hustopecký, J. - Jarošová, E. - Pecáková, I. Vícerozměrné statistické metody (1).. Informatorium, Praha, 2004.
-
Hebák, P. - Hustopecký, J. - Malá, I. Vícerozměrné statistické metody (2).. Informatorium, Praha, 2005.
-
Hebák, P. Pravděpodobnostní rozhodování v ekonomických situacích.. VŠE Praha, 1998.
-
Chisnall, P. M. Marketing Research.. England, McGraw - Hill, 1992.
-
McDonnnald, R.P. Faktorová analýza a příbuzné metody v psychologii.. Praha, Academia, 1991.
-
Přibová a kolektiv. Marketingový výzkum v praxi.. Praha, Grada, 1996.
-
Wang, Ch.:. Sense and Nonsense of Statistical Inference.. New York, Marcel Dekker, 1993.
-
Wright, G. - Goodwin, P. Forecasting with Judgment.. New York, Wiley, 1998.
|