Předmět: Angličtina pro biochemii - A2+

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro biochemii - A2+
Kód předmětu JC/CPABD
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bezdíčková Zuzana, Mgr.
  • Pospíšilová Linda, Mgr.
  • Mazalová Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
The Placement Test. Introduction. Faculty of Chemical Technology. Present Tenses. Job Related Issues. Materials and Their Properties. Past Tenses. Atoms and Molecules. Present Perfect Tenses. Laboratory equipment. Comparison. Mathematics. Future Tenses. Water. Quantifiers. Hydrogen. Question Forms. Periodic Table of Elements. Articles. Distillation. Relative Clauses. Water. Describing colours and appearance. Ecosystem. Simple instructions. Conversion. Final Test.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření jazykových znalostí a dovedností získaných v průběhu předchozího studia s důrazem na odbornou terminologii a gramatické struktury relevantní studijnímu oboru. Důraz je kladen na rozvoj řečových dovedností s ohledem na budoucí praktické potřeby (ústní a písemný projev, poslech a čtení) při práci s odborným textem. Kurz zahrnuje práci s odbornými texty a studijními materiály z oblasti chemie a biochemie prostřednictvím e-kurzu zaměřeného na chemické disciplíny vytvořeného a tutorovaného v LMS Moodle a prostřednictvím e-nástroje na tvorbu elektronických portfolií Mahara.
Student dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh v základních životních a profesních situacích. Cílovou úrovní kurzu je A2+ společného evropského referenčního rámce. Součástí výstupu je příprava na praktickou orientaci v prostředí, kde bude student jazyk potřebovat a rozvíjení dovednosti vést konverzaci a plynule mluvit.
Předpoklady
Student by měl ovládat jazyk na úrovni A2, základní gramatické jevy a strukturu jazyka, základní slovní zásobu obecné úrovně, aby bylo možno konsolidovat středoškolské znalosti a postoupit k získávání odborných jazykových znalostí.

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test, Rozbor portfolia studenta

Zápočet je udělen na základě vypracované a prezentované semestrální práce na jedno ze zadaných témat a na základě písemného zápočtového testu.
Doporučená literatura
  • Ebbing, Gammon. General Chemistry, Houghton Mifflin Company, the U.S.A. 2002.
  • Mindl, Jaromír. Anglicko-český chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-878-0.
  • Mindl, Jaromír. Česko-anglický chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-879-9.
  • Murphy, R. English Grammar in Use (Essential). . CUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Klinická biologie a chemie (2015) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Klinická biologie a chemie (2016) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Klinická biologie a chemie (2014) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -