Vyučující
|
-
Boušková Šárka, Mgr.
-
Mazalová Markéta, Mgr.
-
Pospíšilová Linda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Faculty of Chemical Technology. Job Related Issues. Materials and Their Properties. Atoms and Molecules. Laboratory Equipment. Mathematics. Water. Papermaking. Paper Products. Pigments, Inks, and Colours. Language exam focusing both on accuracy and fluency of the candidate's performance in a foreign language by means of completing the tasks set within the standardized testing materials.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření jazykových znalostí a dovedností získaných v průběhu předchozího studia s důrazem na odbornou terminologii a gramatické struktury relevantní studijnímu oboru. Důraz je kladen na rozvoj řečových dovedností s ohledem na budoucí praktické potřeby (ústní a písemný projev, poslech a čtení) při práci s odborným textem. Kurz zahrnuje práci s odbornými texty a studijními materiály z oblasti chemie a polygrafie prostřednictvím e-kurzu zaměřeného na chemické disciplíny vytvořeného a tutorovaného v LMS Moodle a prostřednictvím e-nástroje na tvorbu elektronických portfolií Mahara.
Student dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh v základních životních a profesních situacích. Cílovou úrovní kurzu je A2+ společného evropského referenčního rámce. Součástí výstupu je příprava na praktickou orientaci v prostředí, kde bude student jazyk potřebovat a rozvíjení dovednosti vést konverzaci a plynule mluvit.
|
Předpoklady
|
Student by měl ovládat jazyk na úrovni A2, základní gramatické jevy a strukturu jazyka, základní slovní zásobu obecné úrovně, aby bylo možno konsolidovat středoškolské znalosti a postoupit k získávání odborných jazykových znalostí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozbor portfolia studenta
Zápočet je udělen na základě vypracované a prezentované semestrální práce na jedno ze zadaných témat a na základě písemného zápočtového testu. V rámci závěrečného testování bude ověřována míra dosažení úrovně jazykové kompetence studenta prostřednictvím využití standardizovaných testovacích materiálů.
|
Doporučená literatura
|
-
Bates, M. General Science. Longman, 1992.
-
Mindl, Jaromír. Anglicko-český chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-878-0.
-
Mindl, Jaromír. Česko-anglický chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-879-9.
-
Murphy, R. English Grammar in Use (Essential). . CUP.
|