Vyučující
|
-
Keplová Kateřina, Mgr.
-
Pospíšilová Linda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Presentations. Presentation Phraseology. Environment. Modal verbs. Pre-Press and Post-Press. Prefixes and Suffixes. Offset. Passive Voice. Flexoprint. Gerunds and Infinitives. Intaglio. Zero and First Conditional. Sreen Print. Second Conditional. Pad Print. Reported Speech. Digital Print. Imperative. Poster. Interpreting Graphs. Language exam focusing both on accuracy and fluency of the candidate?s performance in a foreign language by means of completing the tasks set within the standardized testing materials.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření jazykových znalostí a dovedností získaných v průběhu předchozího studia s důrazem na odbornou terminologii a gramatické struktury relevantní studijnímu oboru. Důraz je kladen na rozvoj řečových dovedností s ohledem na budoucí praktické potřeby (ústní a písemný projev, poslech a čtení) při práci s odborným textem. Kurz zahrnuje práci s odbornými texty a studijními materiály z oblasti chemie a polygrafie prostřednictvím e-kurzu zaměřeného na chemické disciplíny vytvořeného a tutorovaného v LMS Moodle a prostřednictvím e-nástroje na tvorbu elektronických portfolií Mahara.
Student rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné vstupní informace týkajících se běžných témat, umí napsat jednoduchý souvislý text a dokáže stručně odůvodnit své názory. Cílovou úrovní kurzu je B1. Kurz vede k rozvoji schopnosti prezentovat vlastní projekt v angličtině na úrovni B1+.
|
Předpoklady
|
Student by měl ovládat jazyk na úrovni B1, základní gramatické jevy a strukturu jazyka, základní slovní zásobu obecné i odborné úrovně, aby bylo možno postoupit k dalšímu rozvíjení odborných jazykových znalostí. Student dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh v základních životních a profesních situacích.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Zápočet je udělen na základě vypracované a prezentované semestrální práce na jedno ze zadaných témat a na základě písemného zápočtového testu. Zkouška bude udělena na základě absolvované ústní části - simulace pohovoru při žádosti o zaměstnání, diskuse na dané téma. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
EBBING, GAMMON. General Chemistry, Houghton Mifflin Company, the U.S.A. 2002.
-
Horváthová, H.;Miklášová, J. Malý slovník anglických výrazov a slovných spojení. ZSŠP.
-
Mindl, Jaromír. Anglicko-český chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-878-0.
-
Mindl, Jaromír. Česko-anglický chemický a chemicko-technologický slovník. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 80-7194-879-9.
-
MURPHY, R. English Grammar in Use (Intermediate). CUP.
|