Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obraz Německa. Reklama a marketing. Svět počítačů. Internet. Webové stránky a rešerše. Konzum a společnost. Schopping. Nabídka zaměstnání. Životopis. Přijímací pohovor. Služby. (bankovnictví,gastronomie,turismus). Práce s časopisy a autentickými materiály (Deutsch perfekt, Deutsche Welle). Complex language exam based on the standardized testing materials and including both the receptive and the productive language skills.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšíření obecné slovní zásoby a rozvíjení základních jazykových dovedností, zejména zdokonalování mluveného projevu. U studentů se předpokládá výchozí jazyková úroveň minimálně B1. Důraz je kladen nejen na ústní vyjadřování, ale i na poslech a čtení s porozuměním, které jsou podnětem pro další konverzaci. V rámci jednosemestrální výuky jsou zařazena témata s aktuálním obsahem zohledňující potřeby pro běžnou konverzaci a témata vycházející ze specifických potřeb studentů v rámci jejich profesního zaměření. Výstupem je uživatelská úroveň B1+ specializovaného německého jazyka.
Student je schopen komunikovat o běžných a profesních tématech, dokáže se aktivně dorozumět v situacích, které ho mohou potkat při cestě do jazykové oblasti, jejíž jazyk se učí. Vede rozhovor s rodilým mluvčím, dokáže vysvětlit názor nebo zaujmout stanovisko, srovnat výhody a nevýhody. Umí pracovat s obtížnějším textem a interpretovat hlavní myšlenky a může vést diskuzi k danému tématu.
|
Předpoklady
|
Předpokládány jsou vstupní znalosti B1 uživatelské úrovně obecně zaměřeného německého jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám. Předpokládané výstupní znalosti jsou na úrovni B1+ specializovaného německého jazyka podle CEFR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Úspěšné vypracování zadaných úkolů během semestru. Absolvování zkoušky písemnou formou ( čtení a poslech s porozuměním, gramatický a lexikální close-test). Test vychází z náplně kurzu v průběhu daného semestru. Min. úspěšnost je 60%. V případě zájmu je možné vykonat mezinárodní zkoušku z německého jazyka - ÖSD. V rámci závěrečného testování bude ověřována míra dosažení úrovně jazykové kompetence studenta prostřednictvím využití standardizovaných testovacích materiálů.
|
Doporučená literatura
|
-
Autorenkol. Aspekte, Mittelstufe Deutsch. Langenscheidt, 2006.
-
Autorenkollektiv. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch, Training WiDaf. Langenscheidt, 2000.
-
Berglová, E. Jazyková obchodní průprava (Deutsch im Berufsleben). Fraus, 2004.
-
Braunert, J., Schlenker, W. Unternehmen Deutsch, Aufbaukurs, Lehr- und Arbeitsbuch. Klett Verlag, Stuttgart, 2005.
-
Buhlmann R., Fearns A., Gaspardo N. Präsentieren und Verhandeln. Poltext Warschau, 2003.
-
Gaidosch, U., Mueller, Ch. Zur Orientierung, Deutschland in 30 Stunden. Hueber Verlag, 2006.
-
Nekovářová, A., Fliegler, D. Alltagssprache Deutsch. Fraus, 2003.
-
Perlmann-Balme, M. und Kol. Themen neu - Zertifikatsband. Hueber Verlag, 2002.
-
Sachs, R. Deutsche Handelskorrespondenz Neu. Hueber, 2001.
|