Vyučující
|
-
Hloušková Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je rozšiřování komunikativní kompetence s důrazem na odborný jazyk v oblasti informačních, komunikačních a řídicích technologií. Náplň kurzu je koncipována tak, aby odrážela zvolené téma disertační práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zdokonalení komunikativní kompetence studentů v odborném anglickém jazyce v akademickém prostředí. V oblasti receptivních dovedností je kladen důraz na práci s odbornou literaturou. Z hlediska produktivních dovedností je předmět zaměřen na tvorbu vlastních odborných textů a rozvoj prezentačních dovedností v odborném a vědeckém kontextu. Cílová úroveň je CEFR B2 v obecné angličtině a jí odpovídající jazykové prostředky a řečové dovednosti aplikované na odborný jazyk.
Po úspěšném ukončení kurzu absolvent používá jazyk nezávisle a efektivně ve složitějších, profesně a akademicky orientovaných komunikativních situacích. Dokáže efektivně prezentovat výsledky vlastní vědeckovýzkumné činnosti jak písemnou, tak ústní formou na úrovni B2 dle CEFR.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni alespoň B1+ v obecné a odborné angličtině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Student se aktivně účastní seminářů zaměřených na rozvoj výše uvedených způsobilostí a prokáže splnění požadavků předmětu formou prezentace odborného příspěvku na téma související se svou disertační prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Harrison, Richard. Headway academic skills : listening, speaking, and study skills.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-474158-3.
-
Philpot, Sarah. Headway academic skills : reading, writing, and study skills.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-474161-3.
|