Předmět: Angličtina pro vědecké pracovníky - B2+

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro vědecké pracovníky - B2+
Kód předmětu JC/IDAIW
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hloušková Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je rozšiřování komunikativní kompetence s důrazem na odborný jazyk v oblasti informačních, komunikačních a řídicích technologií. Náplň kurzu je koncipována tak, aby odrážela zvolené téma disertační práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zdokonalení komunikativní kompetence studentů v odborném anglickém jazyce v akademickém prostředí. V oblasti receptivních dovedností je kladen důraz na práci s odbornou literaturou. Z hlediska produktivních dovedností je předmět zaměřen na tvorbu vlastních odborných textů a rozvoj prezentačních dovedností v odborném a vědeckém kontextu. Cílová úroveň je CEFR B2+ v obecné angličtině a jí odpovídající jazykové prostředky a řečové dovednosti aplikované na odborný jazyk.
Po úspěšném ukončení kurzu absolvent používá jazyk nezávisle a efektivně ve složitějších, profesně a akademicky orientovaných komunikativních situacích. Dokáže efektivně prezentovat výsledky vlastní vědeckovýzkumné činnosti jak písemnou, tak ústní formou na úrovni B2+ dle CEFR.
Předpoklady
Komunikativní kompetence na úrovni B2 v obecné a odborné angličtině.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Student prokáže splnění požadavků předmětu formou zpracování abstraktu vědeckého článku a prezentace odborného příspěvku na téma související se svou disertační prací na simulované vědecké konferenci s následnou diskusí, jíž se mohou zúčastnit členové zkušební komise i všichni přítomní.
Doporučená literatura
  • Harrison, Richard. Headway academic skills : listening, speaking, and study skills.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-474158-3.
  • Philpot, Sarah. Headway academic skills : reading, writing, and study skills.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-474161-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační, komunikační a řídicí technologie (2013) Kategorie: Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Information, Communication and Control Technologies (2013) Kategorie: Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Information, Communication and Control Technologies (2013) Kategorie: Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační, komunikační a řídicí technologie (2013) Kategorie: Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -