Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Medikamente 2. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis, Geräte in der Arztpraxis und im OP-Saal 3. Soziale Einrichtungen, Soziale Dienste, Behinderte, Senioren 4. Arbeit mit modernen Sozialnetzwerken in medizinischen Berufen
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Předpokladem pro studium odborné jazykové přípravy v německém jazyce jsou osvojené jazykové znalosti a komunikační dovednosti na úrovni CEFR B1. Cílem předmětu je tyto znalosti dále prohlubovat a rozvíjet v souvislosti s obsahem a náplní studijního programu Ošetřovatelství a podle specifických jazykových potřeb. Studenti se seznámí se specifickými problematikami cizojazyčného zdravotnického prostředí především prostřednictvím odborných materiálů určených pro širší využití v praxi (periodika), rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a budou prohlubovat produktivní jazykovou kompetenci v cílovém jazyce na základě schopnosti samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko k problémům. Umí sestavit jasný podrobný text o širokém okruhu témat.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné němčině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Didaktický test
Písemný test na probrané učivo s minimální 60% úspěšností a předložení zpracovaných domácích úloh.
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
-
Firnhaber-Sensen/Schmidt. Deutsch im Krankenhaus, Berufssprache für ausländische Pflegekräfte. Langenscheidt, 1994.
-
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen. Fraus, Goethe Institut, 2003.
|