Předmět: Němčina pro zdravotnictví - B1+

« Zpět
Název předmětu Němčina pro zdravotnictví - B1+
Kód předmětu JC/ZKNZU
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zikešová Šárka, Mgr.
Obsah předmětu
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyce, výstupem jsou zpracované zadané úlohy. Tematické a učební okruhy: 1. Der Aufbau des menschlichen Körpers; Erkrankungen des menschlichen Körpers 2. Medikamente - Einführung 3. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis; Geräte in der Facharztpraxis und im OP-Saal 4. Soziale Einrichtungen; Soziale Dienste 5. Vorbereitung für die Operation; Perioperative Pflege; Postoperative Pflege 6. Menschen, die Hilfe brauchen (Behinderte, Senioren und Altenhilfe)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyku. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1 uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko ke specifickým problémům.
Předpoklady
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v němčině daného oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Rozhovor

1. Aktivní tvorba odborných tematických stránek v systému Mahara e-portfolio. 2. Aktivní činnost e-kurzu Moodle verze 2.5. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
Doporučená literatura
  • Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
  • Hein Bernd. Krankenpflegehilfe, Altenpflegehilfe, Lehrbuch für die Pflegeassistenz. 2007.
  • Hein Bernd. Lernkarten Altenpflegehilfe, Krankenpflegehilfe für Prüfungsvorbereitung. 2010.
  • Hein Bernd. Prüfungswissen Pflege: Wissensgrundlagen kompakt. 2014.
  • Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech (2016) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ošetřovatelská péče v interních oborech (2016) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Perioperační péče v gynekologii a porodnictví (2016) Kategorie: Zdravotnictví - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -