Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyce, výstupem jsou zpracované zadané úlohy. Tematické a učební okruhy: 1. Aufbau des menschlichen Körpers - Fortsetzung;.Erkrankungen des menschlichen Körpers - Fortsetzung;. Medikamente - Fortsetzung 2. Beratung und Betreuung in der Facharztpraxis; Geräte in der Facharztpraxis 3. Senioren - Fortsetzung; Altenhilfe - Fortsetzung; Behinderte - Fortsetzung 4. Vorbereitung für die Operation - Fortsetzung; Perioperative Pflege - Fortsetzung; Postoperative Pflege - Fortsetzung; Geräte im OP-Saal - Fortsetzung 5. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen III.; Soziale Einrichtungen - Fortsetzung; Soziale Dienste - Fortsetzung 6. Arbeit mit modernen Sozialnetzwerken in medizinischen Berufen II.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyce. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací specificky zaměřeného jazyka a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1+ uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko k problémům.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1+ v němčině daného oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Rozhovor
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
-
Hein Bernd. Krankenpflegehilfe, Altenpflegehilfe, Lehrbuch für die Pflegeassistenz. 2007.
-
Hein Bernd. Lernkarten Altenpflegehilfe, Krankenpflegehilfe für Prüfungsvorbereitung. 2010.
-
Hein Bernd. Prüfungswissen Pflege: Wissensgrundlagen kompakt. 2014.
-
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.
|