Vyučující
|
-
Suchardová Nováková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Mazalová Markéta, Mgr.
-
Krčmář Petr, Mgr.
-
Pospíšilová Linda, Mgr.
-
Lovas Mark Joseph, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Admission by A&E (+ Past Continuous, Past Perfect). Admission by Referral (+ Reported Speech). Obstetrics (+ Giving Advice). Pharmacy (+ Mathematical Expressions). Ophthalmology (+ Ability). Dermatology (+ Modifying an Adjective). Oncology (+ Articles). Gastroenterology (+ Purpose & Cause). Language exam focusing both on accuracy and fluency of the candidate's performance in a foreign language by means of completing the tasks set within the standardized testing materials.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvoj komunikativních kompetencí a seznámení se s elementární odbornou zdravotnickou terminologií v anglickém jazyce. Kurz by měl konsolidovat znalosti studentů a motivovat je k dalšímu studiu a používání anglického jazyka. Obsahem výuky je jak osvojování odborné terminologie, tak opakování základních gramatických okruhů a procvičování řečových dovedností. Počáteční úroveň studentů: B1 v obecné angličtině. Cílová úroveň studentů: B1 v oblasti Medical English.
Student je schopen interaktivní komunikace na úrovni B1, je kompetentní v užívání relevantní slovní zásoby v oblasti Medical English (MedE). B1/MedE: Mluvený projev: interaktivita, rozlišení registru formálního a neformálního jazyka. Čtení: zvládnutí jednotlivých technik, pokročilá práce se slovníky a zdroji informací. Psaní: respektování stylistiky dle registru. Poslech: porozumění běžným typům slyšených projevů týkajících se rutinních záležitostí v nemocničním prostředí.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné angličtině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Student vypracuje a prezentuje semestrální práci na jedno ze zadaných témat. Zkouška má dvě části: úspěšné složení písemného testu (minimálně na 60%) a ústní pohovor. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
Buldov, S.V., Maxerová M. English for nurses, Angličtina pro zdravotní sestry, Informatorium, Praha 2003.
-
Grice, Tony. Oxford English for Careers, NURSING 2.
|