Vyučující
|
-
Krčmář Petr, Mgr.
-
Lovas Mark Joseph, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Admitting Patients. Observations. Caring for Patients after Operation. IV infusion. Caring for Terminally Ill Patients. Pain relief. The District Nurse. Wounds. Jazyková zkouška zaměřující se na aspekty přesnosti i plynulosti projevu studenta v cizím jazyce prostřednictvím plnění úkolů na základě standardizovaných testových zadání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohlubování znalosti odborné zdravotnické terminologie v anglickém jazyce. Obsahem výuky je práce s odborným textem, procvičování a rozvíjení řečových dovedností se zřetelem na profesionální uplatnění a umožnění komunikace v situacích spolupráce se zahraničními odborníky, při ošetřování zahraničních pacientů a na případných zahraničních stážích. Počáteční úroveň studentů: B1 v obecné angličtině. Cílová úroveň studentů: B1+ v oblasti Medical English.
Student je schopen interaktivní komunikace na úrovni B1+, je kompetentní v užívání relevantní slovní zásoby v oblasti Medical English (MedE). B1+/MedE: Mluvený projev: interaktivita, rozlišení registru formálního a neformálního jazyka. Čtení: zvládnutí jednotlivých technik, pokročilá práce se slovníky a zdroji informací. Psaní: respektování stylistiky dle registru. Poslech: porozumění běžným typům slyšených projevů týkajících se rutinních záležitostí v nemocničním prostředí.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné angličtině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Student vypracuje a prezentuje semestrální práci na jedno ze zadaných témat. Zkouška má dvě části: úspěšné složení písemného testu (minimálně na 60%) a ústní pohovor. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
Allum, Virginia. Cambridge English for nursing : pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-14133-8.
-
Glendinning, Eric H. English in medicine : a course in communication skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-60666-7.
-
James, David V. Medicine, Prentice Hall International, 1992.
|