Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyku, výstupem jsou zpracované zadané úlohy. Tematické a učební okruhy: 1. Der Körper ( Aufbau und Erkrankungen). 2. Soziale Einrichtungen. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis. 3. Soziale Dienste. Geräte in der Arztpraxis. 4. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen. 5. Menschen, die Hilfe brauchen. Senioren und Altenhilfe. 6. Perioperative Pflege. Standardisierte Abschluss-Sprachprüfung besteht aus dem schriftlichen und mündlichen Teil reflektiert auch fachbezogene Sprachkenntnisse der oben angeführten Themen in Bezug auf Berufsbedürfnisse des Studenten.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyku. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1 uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko ke specifickým problémům.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v němčině daného oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Rozhovor
Aktivní tvorba odborných tematických stránek v systému Mahara e-portfolio. Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
-
Firnhaber-Sensen/Schmidt. Deutsch im Krankenhaus, Berufssprache für ausländische Pflegekräfte, Langenscheidt 1994.
-
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.
-
Nekovarova, Alena; Fliegler Dominique. Alltagssprache Deutsch, 30 moderních konverzačních témat, Fraus, Plzeň 2003.
-
Weigert, Vivian. Geburt bereit für das Baby. Mosaik-Verlag, München, 1994.
|