Vyučující
|
-
Švadláková Radka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy: Porodní asistence. Lékařské přístroje. Klinické obory. Radiologie. Zdravotně sociální péče.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Jazyková cvičení rozvíjí a prohlubují dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném ruskémjazyku. Studenti pracují s ruskou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a prohlubují kompetence v cílovém jazyce.
V rámci jednosemestrální výuky je student schopen prezentovat hlavní myšlenky písemnou i ústní formou k dané problematice a může vést diskuzi ve svém oboru. Na této úrovni může napsat podrobné texty z širší oblasti konverzačních a odborných témat.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1+ v obecné ruštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Doporučená literatura
|
-
Anfilov, Horvátová. Ruská konverzace. VŠE, Praha, 1995.
-
Csiriková, M. Ruština v praxi. Leda, Praha, 2002.
-
Djakova, V.N. Dialog vracha s bolnym. Petrohrad, 2014. ISBN 9785865477599.
-
Dlouhá, Oxana. Odborné texty a cvičení z ruského jazyka. PA, Praha, 1995.
-
Kozlova, T. Dogovorilis. Fraus, Plzeň, 2004.
-
Lebeděv, V.K. Dělovaja pojezdka v Rossiju. Petrohrad, 2002.
|