Název předmětu | Britská literatura II |
---|---|
Kód předmětu | KAA/BRLI2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Romanticism: The Lake Poets. Texts: S.T. Coleridge, W. Wordsworth. Romanticism: The Second Generation, Prose. Texts: G.G. Byron, P.B. Shelley, J. Keats. Victorian Poetry. Texts: A. Tennyson, R. Browning, E. Browning, M. Arnold. Victorian Prose. Texts: E. Bronte, C. Dickens, W.M. Thackeray, G. Eliot, T. Hardy. Late Victorian Poetry. Texts: D.G. Rossetti, A. Swinburne, W. Pater, G.M. Hopkins. Victorian and Edwardian Drama. Texts: O. Wilde, G.B. Shaw. Prose at the Turn of the Century. Texts: R. Kipling, H.G. Wells, J. Conrad, E.M. Forster. Modernism in Poetry and Prose. Texts: E. Pound, T.S. Eliot, W.B. Yeats, J. Joyce, V. Woolf, D.H. Lawrence. Poetry, Novel, Drama: 1930s - 1950s. Texts: W.H. Auden, D. Thomas, A. Huxley, G. Orwell, G. Greene, N. Coward, C. Fry. Poetry, Novel, Drama: 1950s - 1970s. Texts: P. Larkin, T. Hughes, S. Plath, W. Golding, I. Murdoch, K. Amis, A. Burgess, S. Beckett, J. Osborne, H. Pinter. Contemporary Poetry and Drama. Texts: G. Hill, T. Harrison, S. Heaney, T. Stoppard, E. Bond. Contemporary Novel. Texts: M. Bradbury, D. Lodge, J. Fowles, J. Barnes, I. McEwan, G. Swift, K. Ishiguro.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Předmět koncepčně navazuje na předmět Britská literatura I (BRLI 1) a zaměřuje se na období britské literatury od 18. století po současnost. Cílem přednášek je v chronologické posloupnosti představit hlavní autory, specifika jednotlivých období a uměleckých etap, hlavně ve dvacátém století. Semináře se zaměřují na četbu a práci s konkrétními texty, jejich analýzu a interpretaci v kontextu proměnlivých kulturních a společensko-historických událostí.
Studenti si rozvinou socio-kulturní, textové a analytické kompetence v oblasti literární. Získají ucelený a detailní přehled o britské literatuře daného období včetně schopnosti formulovat vlastní závěry. Dále si procvičí ústní projev, prohloubí dovednosti literární analýzy a práce s textem. |
Předpoklady |
nespecifikováno
KAA/BRLI1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
- Povinná docházka (max. 3 absence), připravenost a aktivní účast na seminářích (neznalost textů předepsaných na jednotlivá cvičení jsou důvodem pro udělení absence). - Seznam a detailní znalost 5 titulů britské literatury - 2 romány nebo sbírky povídek, 2 dramata a 1 básnická sbírka - ke zkoušce. Výběr nesmí zahrnovat texty, které byly jako celek probírány v seminářích a tituly populární literatury, pokud o nich není student připraven diskutovat v kontextu literární historie. - Závěrečná ústní souborná zkouška (BRLI1+BRLI2), látka v rozsahu publikace Paul Poplawski: English Literature in Context (viz "literatura"). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk - specializace v pedagogice (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): English for Education (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |