Vyučující
|
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Key concepts - evaluation, assessment, testing. Types of tests. Validity, reliability, practicality of the tests; backwash effect. Stages of test construction. Testing general language ability. Testing subskills. Testing receptive skills. Testing productive skills. Self-evaluation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
DAJ1 je koncipován jako jádrový předmět modulu profesní přípravy. Vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Cíle i obsah studijního předmětu vycházejí z předpokladu, že studenti jsou absolventy Bc. studijního programu pedagogického zaměření v oboru anglický jazyk, že tedy mají internalizovány základní složky profesní učitelské kompetence. V rámci DAJ1 budou relevantní dovednosti i znalosti aktivizovány a dále rozvíjeny, a to v oblasti pedagogického hodnocení v rámci oboru anglický jazyk.
Profesní kompetence studentů bude rozvíjena prostřednictvím osvojování dovednosti objektivně hodnotit výsledky procesů učení žáků (včetně uplatňování jak individuální, tak i sociální vztahové normy, a to se zřetelem k formativní funkci hodnocení ve vyučování).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor
1. Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence). V akademickém roce 2015/2016 je kurs realizován ve spolupráci s Gymnáziem a SOŠ Přelouč. Studenti navštíví školu v těchto termínech: 14.10., 18.11., 9.12., Erasmus studentů se tato povinnost netýká. 2. Plnění průběžně zadávaných úkolů. 3. Ústní zkouška na základě těchto požadovaných materiálů: 1 test zaměřený na zvolenou řečovou dovednost, 1 aktivita zaměřená na rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků, seznam prostudované literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
BUCK, G. Assessing Listening. CUP, 2004.
-
HARRIS, M.; MCCANN, P. Assessment. Heinemann, 1994.
-
HEATON, J. B. Writing English Language Tests.. Longman, 1988.
-
HUGHES, P. Testing for Language Teachers,. CUP, 1993.
-
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
-
LUOMA, S. Assessing Speaking. CUP, 2004.
-
McNAMARA, T. Language Testing. OUP, 2000.
-
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Portál, 1999.
|