Předmět: Didaktika anglického jazyka I

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka I
Kód předmětu KAA/DAJ1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Key concepts - evaluation, assessment, testing. Types of tests. Validity, reliability, practicality of the tests; backwash effect. Stages of test construction. Testing general language ability. Testing subskills. Testing receptive skills. Testing productive skills. Self-evaluation.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
DAJ1 je koncipován jako jádrový předmět modulu profesní přípravy. Vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Cíle i obsah studijního předmětu vycházejí z předpokladu, že studenti jsou absolventy Bc. studijního programu pedagogického zaměření v oboru anglický jazyk, že tedy mají internalizovány základní složky profesní učitelské kompetence. V rámci DAJ1 budou relevantní dovednosti i znalosti aktivizovány a dále rozvíjeny, a to v oblasti pedagogického hodnocení v rámci oboru anglický jazyk.
Profesní kompetence studentů bude rozvíjena prostřednictvím osvojování dovednosti objektivně hodnotit výsledky procesů učení žáků (včetně uplatňování jak individuální, tak i sociální vztahové normy, a to se zřetelem k formativní funkci hodnocení ve vyučování).
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor

1. Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence). V akademickém roce 2015/2016 je kurs realizován ve spolupráci s Gymnáziem a SOŠ Přelouč. Studenti navštíví školu v těchto termínech: 14.10., 18.11., 9.12., Erasmus studentů se tato povinnost netýká. 2. Plnění průběžně zadávaných úkolů. 3. Ústní zkouška na základě těchto požadovaných materiálů: 1 test zaměřený na zvolenou řečovou dovednost, 1 aktivita zaměřená na rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků, seznam prostudované literatury.
Doporučená literatura
  • BUCK, G. Assessing Listening. CUP, 2004.
  • HARRIS, M.; MCCANN, P. Assessment. Heinemann, 1994.
  • HEATON, J. B. Writing English Language Tests.. Longman, 1988.
  • HUGHES, P. Testing for Language Teachers,. CUP, 1993.
  • CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
  • LUOMA, S. Assessing Speaking. CUP, 2004.
  • McNAMARA, T. Language Testing. OUP, 2000.
  • SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Portál, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní