Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
General requirements for writing business letters (letters, faxes, and emails; content and style). Writing enquiries. Personnel appointments. Writing replies and quotations. Making orders. Payment. Complaints and adjustments. In-company communications: memos and reports.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na získání potřebné úrovně komunikativní kompetence pro efektivní komunikaci slovem i písmem ve společenském, obchodním a administrativním styku. Důraz je kladen zejména na formální písemný obchodní styk mezi institucemi a jednotlivci, a to v nejrůznějších podobách a s ohledem na kulturní odlišnosti (především u dokumentů vytvářených v českém a britském prostředí). Cílem kurzu je osvojení tematicky diferencovaných kompozičních celků a jim odpovídajících výrazových prostředků, které tvoří základní součást epistolárního styku. Tyto moduly pak slouží jako přizpůsobitelné panely v různých profesně orientovaných situacích.
Kurz přispěje k rozvoji komunikativní kompetence pro efektivní komunikaci v obchodní korespondenci a k rozvoji schopnosti obsahově analyzovat a odpovídat na korespondenci jak v českém tak anglickém jazyce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/JAC2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozbor portfolia studenta
Práce ve fiktivních firmách - portfolio. Zápočtový test (60%). Docházka na tutoriálech (100%).
|
Doporučená literatura
|
-
ASHLEY, A . Oxford Handbook of Commercial Correspondence, New Edition. Oxford University Press - updated version, handbook, workbook., 2003.
-
DVOŘÁKOVÁ, D. Anglicko-český obchodní slovník s přílohou Anglicko-české obchodní korespondence. Scientia Praha, 1991.
-
DYNDA, A., DYNDOVÁ, E. Česko-anglická obchodní korespondence. Nakladatelství Pragoeduca, Praha, 2001.
|