Vyučující
|
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lesson planning. Teaching pronunciation. Teaching vocabulary. Teaching grammar. Teaching listening. Teaching reading. Teaching speaking. Teaching writing. Translation in ELT. Textbook evaluation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování, Projekce, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je dále rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků.
Studenti se učí identifikovat konkrétní pedagogické problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí; začínají tak rozvíjet vlastní profesní kompetenci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/LDI1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Integrace výstupů kurzů obecné didaktiky, lingvodidaktiky a pedagogické praxe, znalost předepsané literatury: Aktivní účast na výuce (max. 2 absence) a předložení požadované dokumentace (příprava na zadané mikrovýstupy a evaluační formuláře; anotace odborné literatury dle zadání; seznam literatury) Formát zkoušky: ústní pohovor na základě předloženého materiálu
|
Doporučená literatura
|
-
Goh, Christine Chuen Meng. Teaching speaking : a holistic approach. New York: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-64833-3.
-
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
-
Harmer, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-77998-7.
-
HENDRICH, J. ET AL. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988.
-
Kelly, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42975-7.
-
Nuttall, Christine. Teaching reading skills in a foreign language. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-8005-1.
-
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan, 2011. ISBN 9780230729841.
-
THORNBURY, S. How to Teach Grammar. Longman, 2000.
-
Thornbury, Scott. How to teach vocabulary. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42966-8.
-
Ur, Penny. A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
-
WILSON, J.J. How to TeachListening. Pearson Education, 2008. ISBN 9781405853101.
|