Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Topics: BE teaching and learning 1. General Purpose English and Business English (BE) 2. BE learner and teacher 3. Current trends in BE 4. Syllabus design. 5. Analysing the needs of the learners (defining the learning purpose and course objectives, one-to-one v. group tuition). 6. Determining the content of the course. 7. Didactic means (activities and materials, their selection and evaluation) 8. Feedback, evaluation and assessment. Topics: Business English 1. Commercial correspondence. 2. Telephoning. 3. Applying for a job (documentation, interviews). 4. Meetings (cultural differences) 5. Socialising and social networking (small talk, polite requests and offers, how to initiate a conversation, cultural aspects). 6. Money matters. 7. Selected topics from management, marketing, sectors of industry, and types of companies.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vyučování/učení se obchodní angličtině nejenom v teoretické, ale i praktické rovině. Předmět je zaměřen také na rozvoj komunikační kompetence ve specifické oblasti a na rozvoj základních obchodních dovedností.
Tento kurz rozvíjí na základě relevantních teoretických znalostí konkrétní dovednosti využitelné ve výuce obchodní angličtiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/LDI2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozhovor, Obhajoba vlastního projektu, Prezentace
1. Aktivní účast v seminářích: rozvoj kompetence v obchodní angličtině (úkoly odevzdávané prostřednictvím Google Drive. 2. Mikrovyučování (2x): plán hodiny + výuka. 3. Test.
|
Doporučená literatura
|
-
Adam, J.H. Anglicko-český ekonomický slovník s česko-anglickým rejstříkem, výkladem a výslovností. Praha, 2000.
-
Barrett, B., Sharma, P. The Internet and Business English. Oxford, 2003.
-
Donna, S. Teaching Business English. Cambridge, 2007.
-
Dudley-Evans, T.; St John, M.J. Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge, 1999.
-
Ellis, Mark. Teaching business English. Oxford: Oxford University Press, 1994. ISBN 0-19-437167-0.
-
Emmerson, P. Business English Handbook Advanced. Oxford, 2007. ISBN 978-1-4050-8603-5.
-
Emmerson, P.; Hamilton, N. 5-minute Activities for Business English. Cambridge, 2005.
-
Frendo, E. How to Teach Business English. Harlow, 2005.
-
Harding, K. English for Specific Purposes (Resource Books for Teachers). Oxford, 2007.
-
Hutchinson, T.; Waters, A. English for Specific Purposes. Cambridge, 1987.
-
Masculi, B. Business Vocabulary in Use: Intermediate and Advanced. Cambridge, 2002.
-
Osborne, P. Teaching English One to One. Chichester, 2007.
-
Parkinson, D. Oxford Business English Dictionary for Learners of English. Oxford, 2005.
|