Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Work with text (with textbook, with book), Monitoring, Demonstration, Stimulating activities (simulation, games, drama)
|
Discussion, Student portfolio analysis
integration of outcomes (all relevant courses - OBD2, LDI2, PRX2) Submitting of materials (lesson plans, evaluation sheets, observation sheets, critical annotations of books;list of literature) and knowledge of required readings Format of the exam: oral interview based on the materials in portfolio (to be handed in at :
|
-
articles about any topics dealing with the Classroom Management in scientific journals, etc..
-
články v odborných pedagogických časopisech.
-
Brown, H.D. Principles of language learning and teaching. San Francisco State Unviersity, Pearson Longman, 2007.
-
Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
-
CANGELOSI, J.S. Classroom Management Strategies: Gaining and Maintaining Students' Cooperation. Wiley, 2008.
-
Dorney, Z. Motivational strategies in the language classroom. CUP, 2001.
-
Hattie, J. Visible learning for teachers (maximizing impact on learning). Routledge, 2012.
-
Kalhous, Z., Obst, O. et. al. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002.
-
kolektiv autorů. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. PedF MU Brno, 1996.
-
KYRIACOU, C. Essential Teaching Skills. Nelson Thornes, 2007. ISBN 978 0 7487 8161 4.
-
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
-
Lukášová, H. Kvalita života dětí a didaktiky. Praha: Portál, 2010.
-
Maňák, Josef. Nárys didaktiky. PedF MU Brno, 1999.
-
Ondráček, P. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce. Pardubice, 2001.
-
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině : [jak pracovat s kurikulem]. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013.
-
Petty, G. Teaching today. Nelson Thornes, 2009.
-
Scrivener, J. Learning teaching. Macmillan, 2011.
-
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
SMITH, C.J. and LASLETT, R. Effective Classroom Management: A Teacher's Guide. RoutledgeFalmer, 2002.
-
Švec, Vlastimil et al. Praktikum didaktických dovedností. PedF MU Brno, 1996.
-
Tomlinson, C.A. The differentiated classroom. ASCD, 1999.
|