Vyučující
|
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V tomto kurzu se studenti seznámí se základními principy, metodami a technikami osobnostní a sociální výchovy. Hlavní náplní semináře budou nejrozmanitější druhy aktivit orientované zejména na rozvoj komunikativních schopností, schopnosti empatie, sociálních dovedností (navazování a udržování mezilidských vztahů, řešení problémů, kooperace), ale také na podporu pozitivního sebepojetí a porozumění sobě samému. Veškeré aktivity budou zaměřeny prakticky a každý se bude moci přímo aktivně zapojit do jejich realizace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 4 hodiny za semestr
- Projekt týmový
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je poukázat na možnosti začlenění průřezového tématu osobnostní a sociální výchovy do výuky anglického jazyka, a to na základě vlastního prožitku a reflexe. Studenti si vyzkouší prvky dramatické výchovy, improvizaci, interakční hry, diskusní metody, relaxaci apod. v autentických situacích při vzájemné interakci a komunikaci. Předmět tak směřuje k rozvoji osobnostních, individuálních předpokladů každého jedince pro život se sebou samým i s druhými lidmi v aktuálním společenském kontextu a k rozvoji životních a sociálních (interakčních, vztahových) dovedností pro život s druhými lidmi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Prezentace
Od studentů je požadována aktivní účast na semináři, povolené jsou maximálně 2 absence za semestr. Průběžné plnění všech požadavků a úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
MACHALÍKOVÁ, J.; MUSIL, R. Improvizace ve škole. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7.
-
PORTMANNOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitiou (150 her pro zvládnutí zlosti a agresivity). Portál, 1996. ISBN 80-7178-094-4.
-
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
WILSON, K. Drama and Improvisation. OUP, 2008. ISBN 978-0-19-442580-3.
-
WRIGHT, A.; BETTERIDGE, D.; BUCKBY, M. Games for Language Learning. CUP, 2006. ISBN 978-0-521-61822-9.
|