Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod (harmonogram, požadavky). Úvod do výzkumu: definice, etapy, typy. Zadání výzkumného projektu. Plánování výzkumu: výzkumný problém, předmět, účel a cíle výzkumu, informační zdroje a jejich využití. Organizace výzkumu: projekt výzkumu, metodologie. Výzkumné metody a techniky a jejich aplikace ve výzkumu: přehled, stanovení. Kontrolní den projektů: prezentace výzkumných plánů, diskuse, zpětná vazba. Realizace výzkumu a aplikace výzkumných metod a technik: metodologie, příprava na terénní šetření. Využití IT ve výzkumu. Hodnocení výzkumu: třídění, analýza, zpracování a interpretace dat, statistické testování, kvalitativní analýza. Dokumentace a prezentace výzkumu: výzkumná zpráva, zásady a způsoby prezentace. Závěrečné prezentace a obhajoby výzkumných projektů, diskuse, zpětná vazba.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět představuje úvod do problematiky výzkumné metodologie a empirického přístupu ke zkoumání reality (v oblasti podnikové kultury a výzkumu trhu). Studenti se seznámí se specifiky jednotlivých fází výzkumného procesu a získají orientaci v používání základních výzkumných metod a technik, aby byli schopni navrhnout si plán vlastního cvičného výzkumného šetření, realizovat zadaný výzkum a prakticky si tak ověřit možnosti základních metod a technik sběru dat, včetně jejich zpracování a prezentace cvičných výzkumů. Bude zde rovněž věnována pozornost možnostem využití informačních a komunikačních technologií při zpracování dat a také možným způsobům prezentace výstupů realizovaných výzkumných šetření.
V předmětu si student osvojí základní dovednosti klíčové pro provádění empirických šetření v oblasti podnikové kultury a průzkumu trhu, jak v oblasti plánování výzkumu, tak v oblasti jeho realizace, vyhodnocení a prezentace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Obhajoba vlastního projektu, Prezentace
1. Realizace, prezentace a obhajoba výzkumného projektu (volba tématu, formulace výzkumného problému, sekundární analýza, terénní sběr, zpracování a vyhodnocení dat, prezentace s např. MS PowerPoint/poster, odevzdání výzkumné zprávy o projektu a její obhajoba). 2. Docházka (max 2 absence), povinná účast na kontrolním dni projektů (výzkumné plány): 10.4.2015 3. Průběžná příprava a aktivní účast na cvičeních, včetně Moodle aktivit: unicom.upce.cz, kurz: PINFA, klíč k zápisu: PINFA
|
Doporučená literatura
|
-
Bell, Judith. Doing your research project : A guide for first-time researchers in education and social science. Buckingham: Open University Press, 1993. ISBN 0-335-19094-4.
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
SURYNEK, A.; KOMÁRKOVÁ, R.; KAŠPAROVÁ, E. Metody sociologic-kého a sociálně psychologického výzkumu.. Praha: VŠE, 1999.
-
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2005.
-
VESELÁ, J. Sociologické aspekty v managementu. UPa, FES, 2007.
-
VESELÁ, J. Sociologický výzkum a jeho metody.. Pardubice, 2006.
|