Předmět: Projekt II

« Zpět
Název předmětu Projekt II
Kód předmětu KAA/PROJ2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Profesní kompetence učitele anglického jazyka - písemná anotace, analýza a alterace vlastních videonahrávek. Profesní kompetence učitele anglického jazyka - tvorba vlastního observačního listu. Profesní kompetence učitele anglického jazyka - kritické hodnocení učebnice, vytvoření a prezentace databanky aktivit.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody samostatných akcí, Pozorování, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
Výstupy z učení
Cílem Projektu II, který si studenti zapisují společně s předmětem Učitelská praxe II je rozvoj jejich profesní kompetence v oblasti výuky anglického jazyka na základní škole. Prostřednictvím využití konkrétních reflektivních strategií a technik včetně jejich nástrojů je podporován rozvoj znalostní báze učitelství, konkrétně pak znalostí obsahu a didaktických znalostí obsahu, což studentům umožňuje kriticky vytvářet a hodnotit materiální didaktické prostředky, určené pro výuku anglického jazyka.
Studenti zvýší vlastní profesní kompetenci prostřednictvím reflexe praktické zkušenosti získané v průběhu Učitelské praxe II, a to zejména v oblasti hodnocení, adaptace a tvorby materiálních didaktických prostředků.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Zápočet je udělen na základě vytvoření a vyhodnocení vlastního observačního listu, na základě vytvoření a prezentace (swop shop) databanky materiálů pro výuku AJ a předloženého seznamu literatury (prostudované a použité pro/v hodině).
Doporučená literatura
  • Cunningsworth, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. ISBN 0-435-24058-7.
  • Nunan, David. Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. ISBN 0-521-37915-6.
  • RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní