Vyučující
|
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Profesní kompetence učitele anglického jazyka - písemná anotace, analýza a alterace vlastních videonahrávek. Profesní kompetence učitele anglického jazyka - tvorba vlastního observačního listu. Profesní kompetence učitele anglického jazyka - kritické hodnocení učebnice, vytvoření a prezentace databanky aktivit.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Pozorování, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem Projektu II, který si studenti zapisují společně s předmětem Učitelská praxe II je rozvoj jejich profesní kompetence v oblasti výuky anglického jazyka na základní škole. Prostřednictvím využití konkrétních reflektivních strategií a technik včetně jejich nástrojů je podporován rozvoj znalostní báze učitelství, konkrétně pak znalostí obsahu a didaktických znalostí obsahu, což studentům umožňuje kriticky vytvářet a hodnotit materiální didaktické prostředky, určené pro výuku anglického jazyka.
Studenti zvýší vlastní profesní kompetenci prostřednictvím reflexe praktické zkušenosti získané v průběhu Učitelské praxe II, a to zejména v oblasti hodnocení, adaptace a tvorby materiálních didaktických prostředků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Zápočet je udělen na základě vytvoření a vyhodnocení vlastního observačního listu, na základě vytvoření a prezentace (swop shop) databanky materiálů pro výuku AJ a předloženého seznamu literatury (prostudované a použité pro/v hodině).
|
Doporučená literatura
|
-
Cunningsworth, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. ISBN 0-435-24058-7.
-
Nunan, David. Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. ISBN 0-521-37915-6.
-
RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.
|