Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
What is a research paper? Types of research papers (analytical, explanatory and argumentative), audience, plagiarism. Choosing the topic, invention techniques. Outline. Developing a thesis statement, types of resources, evaluating resources, note-taking. Procrastination and writer's block, writing and integrating sources. Editing, proofreading, finalisation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studentům je zadán projekt před nástupem na praxi, během níž se předpokládá jejich aktivní práce na přípravné fázi projektu. Studenti zpracovávají uceleně informace o oblasti podniku, ve které působili, píší výzkumnou zprávu v cílovém jazyce o projektu, na kterém participovali. Na závěr vypracovávají seminární práci a připravují její ústní obhajobu. Studenti při práci na projektu prokáží dosažené dovednosti v práci se zdroji, sběru a třídění informací v rodném i cílovém jazyce, v analýze a kvalitním zpracování podkladů v rodném i cílovém jazyce, v interpretaci, vyhodnocování a zpracování získaných informací, v konstruktivní kritice a hodnocení jiných prací, v kompetenci zvládat dotazy.
Studenti si zlepší své dovednosti v akademickém psaní prostřednictvím vytvoření výzkumné zprávy v anglickém jazyce o projektu realizovaném v rámci praxe (popis podnikové kultury, zpracování projektu, na kterém participovali). Rozvinou dovednosti v práci s primárními a sekundárními zdroji, tj. sběr, třídění, analýza informací v rodném i cílovém jazyce, jejich zpracování a interpretace, schopnosti kritického hodnocení jiných prací a vedení odborné diskuze.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/PRAX
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Rozhovor
Závěrečná zpráva o zpracování projektu (teoretická východiska, výzkum, analýza výsledků, další vývoj; 2000-3000 slov). Týmová práce, hodnocení psaní. Ústní část - obhajoba výzkumné zprávy.
|
Doporučená literatura
|
-
The Chicago Manual of Style, 14th/15th edition. University of Chicago Press.
-
Bell, J. Doing your research project : A guide for first-time researchers in education and social science. Buckingham : Open University Press, 1993.
-
Blanton; L. L.& Lee, L. Writing Workshop: promoting college success. Boston: Heinle & Heinle., 1998.
-
O'Donnell; T. D. & Paiva, J. L. Independent writing. Boston : Heinle & Heinle, 1993.
-
Šanderová, J.; Miltová, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.
-
Trzeciak, J. & Mackay, S. E. Study skills for academic writing : student's book. New York : Prentice-Hall., 1994.
|