Předmět: Projekt

« Zpět
Název předmětu Projekt
Kód předmětu KAA/PROJ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hambálek Lukáš, Mgr.
Obsah předmětu
What is a research paper? Types of research papers (analytical, explanatory and argumentative), audience, plagiarism. Choosing the topic, invention techniques. Outline. Developing a thesis statement, types of resources, evaluating resources, note-taking. Procrastination and writer's block, writing and integrating sources. Editing, proofreading, finalisation.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Studentům je zadán projekt před nástupem na praxi, během níž se předpokládá jejich aktivní práce na přípravné fázi projektu. Studenti zpracovávají uceleně informace o oblasti podniku, ve které působili, píší výzkumnou zprávu v cílovém jazyce o projektu, na kterém participovali. Na závěr vypracovávají seminární práci a připravují její ústní obhajobu. Studenti při práci na projektu prokáží dosažené dovednosti v práci se zdroji, sběru a třídění informací v rodném i cílovém jazyce, v analýze a kvalitním zpracování podkladů v rodném i cílovém jazyce, v interpretaci, vyhodnocování a zpracování získaných informací, v konstruktivní kritice a hodnocení jiných prací, v kompetenci zvládat dotazy.
Studenti si zlepší své dovednosti v akademickém psaní prostřednictvím vytvoření výzkumné zprávy v anglickém jazyce o projektu realizovaném v rámci praxe (popis podnikové kultury, zpracování projektu, na kterém participovali). Rozvinou dovednosti v práci s primárními a sekundárními zdroji, tj. sběr, třídění, analýza informací v rodném i cílovém jazyce, jejich zpracování a interpretace, schopnosti kritického hodnocení jiných prací a vedení odborné diskuze.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/PRAX

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Rozhovor

Závěrečná zpráva o zpracování projektu (teoretická východiska, výzkum, analýza výsledků, další vývoj; 2000-3000 slov). Týmová práce, hodnocení psaní. Ústní část - obhajoba výzkumné zprávy.
Doporučená literatura
  • The Chicago Manual of Style, 14th/15th edition. University of Chicago Press.
  • Bell, J. Doing your research project : A guide for first-time researchers in education and social science. Buckingham : Open University Press, 1993.
  • Blanton; L. L.& Lee, L. Writing Workshop: promoting college success. Boston: Heinle & Heinle., 1998.
  • O'Donnell; T. D. & Paiva, J. L. Independent writing. Boston : Heinle & Heinle, 1993.
  • Šanderová, J.; Miltová, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.
  • Trzeciak, J. & Mackay, S. E. Study skills for academic writing : student's book. New York : Prentice-Hall., 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2016) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2013) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní