Vyučující
|
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lesson planning. Teaching language subskills (pronunciation, vocabulary, grammar). Teaching language skills (listening, reading, speaking, writing). Essential teaching skills. Organization of teaching/learning processes. Classroom management. Developing activity and creativity in pupils. Developing learner autonomy. Self-reflection.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování, Projekce, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o předmět integrovaného bloku OBD2, LDI2, PRX2, který navazuje na Pedagogickoou praxi I (observace, virtuální škola) a připravuje studenty na jejich vlastní vystoupení v roli učitele v nadcházejícím semestru. Cílem Pedagogické praxe II je umožnit studentům získat zkušenosti s výukou anglického jazyka v rámci tzv. mikrovyučování. Obsahové zaměření mikrovyučování je dáno sylaby kursů LDI2 a OBD2, mikrovyučování funguje jako integrující prvek didaktického bloku.
Student rozvíjí svou profesní kompetenci prostřednictvím cíleného pozorování a analýzy specifických aspektů vyučování a učení anglického jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/PRX1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Integrace výstupů kurzů obecné didaktiky, lingvodidaktiky a pedagogické praxe, znalost předepsané literatury: Aktivní účast na výuce (max. 2 absence) a předložení požadované dokumentace (příprava na zadané mikrovýstupy a evaluační formuláře; anotace odborné literatury dle zadání; seznam literatury) Formát zápočtu: ústní pohovor na základě předloženého materiálu
|
Doporučená literatura
|
-
ČERNÁ, M. et al. Video Library - Teaching Practice II (CD-ROM).. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2008.
|