Název předmětu | Reflektivní didaktický seminář |
---|---|
Kód předmětu | KAA/RFS |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Analysis and evaluation (level and areas of professional learning, interventions into processes of professional learning, reflective strategies and techniques). Individual action points. Professional portfolio and its presentation. Theoretical input (selection of topics based on individual students´ needs).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Reflektivní seminář přímo navazuje na učitelské praxe. Cílem studijního předmětu je upevňování a další rozvoj (sebe)reflektivních strategií a technik studentů. Analýza a reflexe získaných zkušeností studentů probíhá na pozadí znalostní báze učitelství a jejich cílem je podpořit procesy zvědomování a formování individuálního pojetí výuky.
Seminář umožňuje reagovat na konkrétní potřeby studentů v oblastech jejich profesního rozvoje, pomáhá jim rozvíjet příslušné klíčové profesní dovednosti a slouží tak jako opora rozvoje profesního učení, čímž podporuje růstovou kompetenci studentů. |
Předpoklady |
nespecifikováno
KAA/LDI2 ----- nebo ----- KAA/PRX2 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Předpokladem pro ústní pohovor je předložení následujících materiálů via ePortfolio Mahara nebo v kopii: reflexe zkušenosti z učitelských praxí (esej před a po praxi, profesní deník, časový harmonogram; formuláře o využívání mateřštiny v AJ - "Use of English", o spolupráci s mentorem - "Cooperation with the mentor") zpráva o výstupech analýzy záznamů z rozboru vyučovací hodiny (akční body) seznam literatury prostudované a použité k přípravě nebo v hodinách (ISO 690, 690-2 nebo APA) povinná docházka |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): English for Education (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk - specializace v pedagogice (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |